۱۳ آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره)، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی است که در تاریخ انقلاب به ثبت رسیده به گونه ای که در این روز همه به خصوص دانش آموزان و دانشجویان به خیابان می آیند تا اعلام کنند در راه اعتلای فرهنگ استکبار ستیزی مصمم هستند.

مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار در نگاه ملت ایران از جمله البرزنشینان تنها یک شعار نیست بلکه یک فرهنگ نهادینه استکبارستیزی است که نشان از ایستادگی، مقاومت و فریاد حق طلبی مردم در مقابل نظام های استکباری دارد.

 هر کدام از رویدادهای ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی دارای پیام های مهمی است که مبارزه با مستکبران عالم و مقابله با ظلم و بی عدالتی را به تصویر کشیده است.

در این روزها شاهد جنب و جوش دانشآموزان و فرهنگیان در مدارس ، مساجد محلات ، پایگاه ها و تشکلات بسیج دانشآموزی و فرهنگیان البرز برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان هستیم که این حرکت خودجوش و بی نظیر نشان از فرهنگ آزادیخواهی و استکبارستیزی آنان است.

دانش آموزان و فرهنگیان البرز آماده حضوری پرشور در این راهپیمایی در کنار سایر اقشار شده اند تا بار دیگر اعلام کنند که در ادامه یافتن حرکت انقلاب استوارند و پیرو مکتب امام و شهدا هستند.

ستادهای راهپیمایی ۱۳ آبان در ۲ هزار و ۹۰۰ مدرسه استان البرز تشکیل شده است تا دانش آموزان و فرهنگیان در این راهپیمایی ضد استکباری هماهنگ عمل کنند و بار دیگر قدرت و حضور در صحنه بودن مردمی ایران کوچک را در مقابل زورگویان و قدرت طلبان جهان به نمایش بگذارند.

در این روز تاریخی دانش آموزان و فرهنگیان البرزی با لباس تشکل های دانش آموزی به ویژه پوشش پرافتخار بسیجی به یاد شهدای دانش آموز و فرهنگی در دوران دفاع مقدس و مدافع حرم حضور پیدا می کنند و پرچم ایران سرافراز را به اهتزاز در می آورند و سرود انقلابی زمزمه می کنند.

۱۳ آبان و روحیه استکبارستیزی

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: ملت ایران با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان می خواهند به جهانیان اعلام کنند که در راستای تقویت روحیه استکبار ستیزی حرکت می کنند تا جنایات و بدعهدی های آمریکا را با زبان شعارو همدلی نشان دهند.

سالار قاسمی اظهار داشت: در این روز تاریخی فعالان سنگر علم و دانش به عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه با معلمانشان در این راهپیمایی مهم شرکت می کنند تا بار دیگر اعلام کنند که در سنگر دفاع  سرباز انقلابند.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی امسال به صورت متمایز از سالهای قبل برگزار می شود که یکی از دلایل تفاوت های این مراسم به سخنان و عملکرد ترامپ در مقابل مردم ایران برمی‌گردد.

قاسمی بیان داشت: اقدامات آمریکا و نظام استکباری در مقابل حقوق به حق ملت ایران غیر قانونی است و مردم به ویژه دانش آموزان و فرهنگیان درراهپیمایی ۱۳ آبان شرکت می کنند تا این حق را بازگو و مطالبه گری کنند.

 وی اضافه کرد: هر زمانی که در مقاطع مختلف شاهد تندروی و بد خلقی نسبت به نظام جمهوری اسلامی از سوی بیگانان بودیم ملت ایران با سلایق مختلف اعلام مخالفت کردند که نمونه آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد:  در ۱۳ آبان امسال بار دیگر غیرت و خشم انقلابی به مدد این ملت خواهد آمد که موجب همبستگی بیشتر آنان در مقابل استکبارگران می شود.

قاسمی با بیان اینکه ۱۳ آبان متعلق به قشر خاص نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران است، عنوان کرد: این ملت با همه کمبودها و تحریم ها همواره در صحنه حضور داشته و دارند.

همسویی مردم در ۱۳ آبان

رئیس انجمن اسلامی معلمان استان البرز نیز ۱۳ آبان را همایش همدلی، همسویی و همگرایی مردم و مسئولان نظام و در مجموع وحدت ملی در ایران عنوان کرد.

منوچهر اتابکی بیان داشت: در شرایط حاضر پشتوانه مردمی نظام، دلیل وحشت آمریکا از ایران است که در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی باید از کشور حمایت شود.

وی بیان داشت: شایسته است که امسال نیز همچون سالهای قبل این مراسم با پشتوانه مردمی به رخ دشمنان نظام و کشور کشیده شود.

وی تصریح کرد: فرهنگیان استان البرز از همه مردم ایران به ویژه البرز نشین ها برای حضور پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان دعوت می کنند زیرا می خواهیم بار دیگر بودن در راه انقلاب را به دنیا ثابت کنیم.

۱۳ آبان و روز یکی بودن

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز هم گفت: حضور مردم  از جمله ساکنان استان البرز در راهپیمایی ۱۳ آبان نشانه یکی بودن ما در مقابله با آمریکا و اعلام وحدت و پاسخ قاطع دادن به حرف‌های بی خرد ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

فرشته فهمیده اظهار داشت: آمریکا هرگز خواهان رفاه، امنیت، آسایش، اقتدار نظام و آزادی ملت ایران نبوده و نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد.

وی تصریح کرد: ایران مبتنی بر استقلال است و این آرمان انقلاب مورد استقبال برخی کشورها از جمله آمریکا نیست و از این رو با ما دشمنی می کنند.

وی بیان داشت: توسعه و پیشرفت کشور در فضای امنیت پایدار، وحدت رویه، همدلی و قانون مداری محقق می شود.

فهمیده خاطرنشان کرد: در راهپیمایی ۱۳ آبان ملت ایران بار دیگر حمایت خود از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنند و جواب جریان سازی های استکبار علیه ایران را می‌دهند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: مردم ما در این راهپیمایی جواب جریان سازی های نظام استکبار را در مورد مسائلی از جمله مذاکره مجدد در باره برجام، تهدید سپاه و استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس را با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز سیزدهم آبان به مستکبران می دهند.

حضور پرشور برای لبیک گفتن

رئیس بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش البرز نیز افزود: حضور پرشور وحماسی مردم در این روز نشان از ولایتمداری، پایبند بودن مردم به آرمان های انقلاب و امام راحل، نظام، رهبری و ظلم ستیزی دارد.

مجتبی آمرکاشی تصریح کرد: در جهان تهدیدهای آمریکا به نظام و ملت ایران افزایش یافته است لذا از قشرهای مختلف مردم دعوت می‌شود، برای حضور در راهپیمایی حضوری پورشور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سخنان سخیف دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و سرمداران این کشور علیه ایران ، مراسم ۱۳ آبان امسال متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۱۳ آبان به ‌دلیل در بر داشتن سه رویداد مهم تاریخی، از جایگاه  ویژه ای برخوردار است که باید با حضورمان اهمیت آن را گوشزد کنیم.

آمرکاشی گفت:  تقویت روحیه استکبار ستیزی یکی از ارزش های والای گفتمان و اندیشه اسلامی از طریق برگزاری با شکوه مراسم راهپیمایی است که همه باید در آن شرکت کنیم و ندای مرگ بر آمریکا سردهیم.

وی ادامه داد: راهپیمایی ۱۳ آبان زمینه ساز ارتقا آگاهی و شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به توطئه های خصمانه آمریکا در مقابله با انقلاب به ویژه سیاست های جدید این کشور درمقابل جمهوری اسلامی ایران می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.