روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۱۴۹۲ خود را به اظهارات معاون وزیر ارتباطات اختصاص داد و نوشت: دسترسی به VPN حق قانونی بخشی از کاربران فضای مجازی.

افزایش تمایل شهروندان ایرانی به استفاده از برق خورشیدی، آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۵ آبان، حضور در مراسم ۱۳ آبان یعنی حمایت قاطع از نظام و لزوم اصلاح ساختار اساسنامه سازمانی شهرداری‌های کشور از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

در بخشی از سرمقاله روزنامه پیام آشنا با عنوان «آمادگی همیشگی ایران برای تعامل با همسایگان» آمده است: مقامات ایران صمیمانه و بارها به همه دولتمردان و همسایگا اعلام کرده اند: آغوش ایرانیان برای کشورای منطقه باز است و آماده گفت‌وگو و تعامل با تمامی کشورهای همسایه، برای توسعه فضای برادری و اعتمادساز بوده و از هر اقدامی به کاهش تنش و رسیدن به تفاهم میان کشورهای منطقه منجر شود استقبال می‌کند.

«امید اینکه همسایگانمان به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس به این نکته واقف شوند که برقراری امنیت در منطقه وظیفه کشورهای منطقه است و چنانچه به دنبال صلح و ثبات و آرامش باشند هیچگاه دوست و همکاری بهتر از ایران پیدا نمی کنند.»

روزنامه دنیای هوادار نیز در شماره ۳۳۹ خود، لبخند قلب شیر به سوپرلیگ چین را به عنوان مهمترین تیتر صفحه نخست انتخاب کرد و نوشت: صعود معجزه‌آسای شیجیازوانگ تحت هدایت افشین قطبی رقم خورد.

در بخشی از این مطلب آمده است: هیچ گاه یادمان نمی رود روزی که افشین قطبی پس از سه تساوی و توقف مقابل هر دو کره و در نتیجه ناکامی در رساندن تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، موج حرف درآوردن‌ها و پنبه زدن‌ها آغاز شد.

هرگز کسانی را که علیه سرمربی وقت تیم ملی یعنی افشین قطبی می‌گفتند «او در کره جنوبی آنالیزوری بیش نبوده است و او را چه به مربی گری»، فراموش نخواهیم کرد. تاریخ هم فراموش نکرد و بار دیگر احتمالا ثابت شد کره زمین تا چه اندازه گرد است.

آنها که روزگاری قطبی را با لفظ «آنالیزور» تحقیر می‌کردند، امروز کجا هستند؟ آیا توانستند از آن نمد برای خودشان کلاهی بدوزند و جایی مشغول به کار شوند؟ آیا همان «آنالیزور بودن» که برایشان شغل بسیار بی ارزشی محسوب می شد هم نصیبشان شده است؟ معلوم است که خیر.

پارادایم شیفت مصیبت‌بار، ابهام در اقتصاد آلمان!، وقتی سرکوب طغیان می‌کند، همکاری بانک‌ةای خصوصی با فیشینگ‌کاران در کلاهبرداری از مردم!؟، مورود کالاهایی که امکان تولید داخای آنها وجود دارد ممنوع می‌شود و قوانین دست‌ و پا گیر شهرداری باید اصلاح شود از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه دنیای هوادار است. 

روزنامه پیام سپیدار در شماره ۱۲۹۶ خود، مدیران دست از ویژه‌خواری بردارند، افزایش مردان بی‌سرپناه در کرج، تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده مرگ شهرداری‌های کوچک را رقم می‌زند و مشارکت اقتصادی البرز بالاتر از شاخص کشوری است را به عنوان مهمترین تیترهای صفحه نخست انتخاب کرده است.

در بخشی از سرمقاله روزنامه پیام سپیدار با عنوان «بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است» آمده است: هر بسیجی ابتدا باید فرهنگ بسیجی داشته باشد؛ فرهنگ بسیجی فرهنگ معنویت است، فرهنگ شجاعت است، فرهنگ غیرت است، فرهنگ استقلال و آزادگی است، فرهنگ اسیر خواسته‌های حقیر نشدن است، خواسته‌های زندگی برای همه مهم است اما آنچه مهمتر است آرمان‌هاست، ارزشهاست، هدف است، آنها را باید مقدم داشت.

بسیجی ایمان به خدا دارد، در مقابل او خاضع و خاشع است، کارها را برای رضای خدا انجام می‌دهد و رفتارهایش رنگ خدایی دارد. ایمان به خدا مهمترین ویژگی بسیجی است و اگر این ویژگی بسیجی نباشد ایثار و از خودگذشتگی او مفهومی ندارد.

همچنین روزنامه سپهر ایرانیان در شماره ۶۱۷ خود، باید پرونده‌های طلاق کاهش یابد و نهاد خانواده مستحکم‌تر باشد، آغاز بیمه اجباری درمان و همه نانوایی‌ها بازرسی می‌شوند را به عنوان مهمترین تیترهای صفحه نخست انتخاب کرد.

از مجموع ۲۲۰ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۶ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۶ ماهنامه، هشت دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۰ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.