حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی در دیداری که شامگاه  پنجشنبه با استاندار البرز به مناسبت دهه وقف داشت، افزود: اوقاف و امور خیریه در فعالیت های جدید برای حرکت و انحام برنامه ها یک رویکرد کلی را به عنوان اجتماعی سازی فعالیت های موقوفات در پیش گرفته است.

وی اظهار داشت: این رویکرد با هدف اینکه در بحث گام دوم در هر رکنی و موضوعی که مقام معظم رهبری ورود پیدا کردند، بحث محوریت مردم در بخش های مختلف به ویژه جوانان را مورد تاکید قرار دادند،به همین دلیل اجتماعی سازی را اولویت فعالیت هایمان قراردادیم.

دشتکی گفت: این اولویت هم با تعامل با ۲ بخش دولتی و مردمی و با مشخصه و شیوه اجرای کار جهادی و انقلابی و در چارچوب بحث نظام مندی و روش مندی که پایبند به اسناد بالادستی و بخش نامه ها و قوانینی که در این حوزه هست، حرکت می کند.

وی افزود: با این نگاه در چند ماه در قدم اول ارکان اقتصادی استان با همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه جمع آوری شد.

۷۰ درصد رقبات در البرز، کشاورزی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه در این استان حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ رقبه وجود دارد، اظهار داشت: ۷۰ درصد از رقبات استانی در حوزه کشاورزی بوده و مابقی رقبات در حوزه های مختلف تجاری، صنعتی و خدمات عمومی هست.

وی گفت: اولویت کار را براساس نیاز استان و سیاست های کلی در حوزه مسایل اقتصادی اجتماع محور قراردادیم که در همین راستا بر اساس قاعده کلی در مسایل اقتصادی که تکلیف برهمگان روشن هست، بحث رشد اقتصادی هشت درصد برای کشور هست.

دشتکی تاکید کرد که سعی کردیم بتوانیم سهم استان در تحقق رشد اقتصادی هشت درصد در استان را با تعامل با استان و متولیان امر به دست آوریم و حوزه توانمندی در اجرا را مشخص کنیم.

وی افزود: در این خصوص در بخش کشاورزی واقتصادی به اولویت هایی رسیدیم و بر همان اساس طراحی پروژه هایی انجام شد.

طراحی ۴۰ پروژه اقتصادی در موقوفات البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار داشت: به همین منظور به ۴۰ پروژه رسیدیم که بخش اول به ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام شد و بخش دوم در دست مشاورین که شرکت پیشگامان است، می باشد.

وی با بیان اینکه این شرکت در حوزه طراحی و اجرای طرح های اقتصاد محور و سرمایه گذاری توانایی خاصی دارد، گفت: تاکنون ۹ طرح تایید شده و برای اجرا رفته است.

دشتکی ادامه داد: بر اساس نیاز، بخش های کشاورزی را در جهت سرمایه گذاری و اقتصاد محوری لحاظ کردیم که این ۹ طرح اساسی در بخش های مختلف است که بخشی در حال اجراست و بخشی در حال هماهنگی با بخش خصوصی برای اجرا است.

وی اضافه کرد: مهم ترین ویژگی این طراحی موضوع شرکت های دانش بنیان است که آن ها را مبنا قراردادیم و همچنین افرادی که طرح های استارت آپی را پیگیری می کنند.

این مسئول  با بیان اینکه البرز از نظر جمعیت جزو ۱۰ استان اول ولی از نظر منابع جغرافیایی جزو ۱۰ استان آخر است، اظهار داشت: برای همین شیوه اجرای طرح ها را استارت آپی قرار دادیم.

دشتکی به یکی از طرح های ویژه اشاره کرد و گفت: این طرح که قرار است در باغ عقیق کرج با همکاری دانشگاه شریف و با نمایندگی شرکت شمسا انجام شود، در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری،‌خدمات عمومی و زیست الکترونیکه که یکی از ضرورت های امروز است که باید به عنوان الگو باشد، اجرا می شود.

وی یادآور شد: مبنا و محور کار در این طرح ها شرکت های دانش بنیان و شیوه کار استارت آپی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه برای تحقق رشد اقتصادی استان بهتر است تا سهم هر دستگاه مشخص شود، افزود: برای تحقق رشد اقتصادی  و تحقق بهره وری در این بخش اوقاف آمادگی دارد بالاترین سهم را داشته باشد.

وی یکی از دلایل این ادعا را توانمندی و سرمایه ای دانست که در اوقاف وجود دارد که تحقق آن نیازمند یک حرکت جهادی است.

دشتکی تاکید کرد که جهاد اقتصادی و جهاد اجتماعی را برای خودمان فرض می دانیم و در حوزه اجتماع و فرهنگ هم بحث طرح سلامت اجتماعی را طرح ریزی کرده ایم که به صورت شبکه سازی منطقه ای و محله ای، مسایل اجتماعی را با محوریت جوانان و مردم اجرا می کنیم.

هر ساله از ۲۷ صفر به مدت ۱۰ روز به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.