فرشته فهمیده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این دوره از انتخابات در ۲ هزارو ۹۰۰ کد مدرسه البرز برگزار شد که در آن ۳۸۰ هزار دانش آموز شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه یکی از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان منتخب در تصمیم گیری برنامه های ویژه دانش آموزان در مدارس ایفای نقش دارند.
فهمیده ازشوراهای دانش آموزی به عنوان  مشق دموکراسی، احترام به نظر دیگران و تحمل نظر مخالف در محیطی آرام و دوستانه یاد کرد و بیان داشت: تقویت شوراهای دانش آموزی یکی از برنامه های مهم کشور در حوزه آموزش و پرورش است.
وی تصریح کرد: شوراهای دانش آموزی در تمرین  مسئولیت پذیری، هم زیستی مسالمت آمیز ، اعتماد به نفس، صبر،فرهنگ نقادی و نقد مودبانه در مدارس تاثیرگذار هستند. 
فهمیده اضافه کرد: انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس این استان با رویکرد مشارکت پذیری ، تقویت اعتماد به نفس  و نگاه خلاقانه نسبت به مسائل سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی در دانش آموزان برگزارشد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: امسال انتخابات شوراهای دانش آموزی برای نخستین بار در تعدادی از مدارس مرکز استان به صورت الکترونیکی برگزار شد.
فهمیده بیان داشت: همه مراحل انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس توسط دانش آموزان  انجام می شود و مدیران و مربیان مدارس برچگونگی روند اجرای آن بر اساس قوانین و ضوابط مربوطه نظارت می کنند.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.