عزیزاله شهبازی روز شنبه در نشست شورای علمی بنیاد نخبگان البرز با تاکید بر اینکه هیچ متعهدی بدون داشتن علم کافی نباید در مسند مدیریت حضور پیدا کند، افزود: از بنیاد نخبگان البرز انتظار می رود که در حوزه‌های مختلف، نخبگان را برای بهره برداری از ظرفیت اندیشه آنان معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۰ نخبه در بنیاد علمی نخبگان البرز شناسایی شده‌اند، ادامه داد: نخبگان افرادی صاحب فکر و اندیشه هستند از این رو وضعیت سکان‌داری دانشگاه و سطوح مختلف کشور را مورد بررسی قرار می دهند.
استاندار البرز گفت: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که جمعیت نخبگان البرز در عرصه‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری برای  علم آموزی و نخبه پروری، دخیل باشند.


وی خاطرنشان کرد: باید به نخبگان البرز فرصت بروز و ظهور داد و از ظرفیت آنان در عرصه‌های مهم یاری طلبید چراکه نخبگان می توانند با اندیشه و خلاقیت خود شرایطی را ایجاد کنند که بار مشکلات مردم کم شود.

شهبازی ادامه داد: مجمع نخبگان از اهمیت بالایی برخوردار است و در نشست‌های آن تصمیم گیری و مصوبات بسیار ساختارمند، علمی و پایه ای صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، علم و پژوهش مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است، ادامه داد: جلوداری علم در نظام جمهوری اسلامی ایران به‌واسطه وجود رهبری فرزانه و عالم، از سیاست‌های کلی نظام است.
استاندار البرز گفت: اکنون دیگر زمان تصمیم گیری های عجولانه نیست بلکه باید بنیانی و نظام‌مند عمل کنیم و از مدیران در دستگاه های اجرایی خواسته می شود که در سه موضوع هیچ دخالتی نداشته باشند.

شهبازی اظهار داشت: چراکه در محیط های کارگری، ورزشی و دانشگاهی، خود افراد بهتر می توانند نسبت به حل موضوعاتشان اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز باید در شورای علمی بنیاد نخبگان البرز دعوت شود، خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی افراد صاحب فکر، اندیشمند و عالم در صدر بنشینند.

شهبازی  گفت: برای همکاری با بنیاد علمی نخبگان از هیچ تلاشی دریغ نمی شود و انتظار می رود در برنامه ویژه تجلیل و تکریم از نخبگان، بانوان و جوانان نخبه نیز حضور داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.