دکتر غلامرضا توکلی روز شنبه  در بازدیدی که به همراه معاون استاندار البرز از کشتارگاه‌های طیور استان البرز داشت، با تبیین اهمیت راه‌اندازی خط ۲ برای ارتقای کیفیت و بهداشت گوشت طیور استحصال شده در کشتارگاه‌های استان البرز افزود: مهم‌ترین هدف ما ارتقای سلامت جامعه است.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود ۶ کشتارگاه طیور در سطح استان البرز و رتبه‌بندی این کشتارگاه‌های صنعتی در گرید «B» لازم است با حمایت‌های مقامات استانی و با کمک بانک‌ها منابع مالی مورد نیاز برای خریداری تجهیزات لازم در اختیار این بخش قرار گیرد.

توکلی تصریح کرد: در آینده نزدیک تولیدات این کشتارگاه‌ها که در رتبه «B» قرار دارند نمی‌توانند محصولات خود را به خارج از استان ارسال کنند و باید فقط در داخل استان به فروش برسانند.

وی گفت: این تولید از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه نبوده و ضروری است توسعه و نوسازی کشتارگاه‌های خود را جهت تجهیز امکانات برای قرار گرفتن در رتبه «A» انجام دهند.

جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز نیز در حاشیه بازدید از روند کار یک واحد صنعتی کشتار دام در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اهمیت سلامت جامعه، بیان کرد: استان البرز دارای  ۶ کشتارگاه  طیور است  که می‌توان با نوسازی و استفاده از تکنولوژی نوین صنعتی کشتار با استانداردی جهانی انجام داد تا زمینه صادرات آن فراهم باشد.
شاهمرادی ضمن قدر دانی از مدیر کل دامپزشکی و سر پرست امور شعب بانک ملی استان البرز، گفت: همراهی و همکاری بانک‌ها و بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال و توسعه صادرات در عرصه‌های مختلف باشد که محصولات گوشتی از جمله دام و طیور یکی از آن‌ها است.  
وی در ادامه گفت: در این نشست  راهکارهای ارتقای کیفیت شیوه کشتار و چگونگی نگهداری بهتر برای عرضه محصولی باکیفیت مورد بررسی قرارگرفت.
معاون استانداری البرز تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی  نوین برای تخلیه امعا و احشا مرغ باعث می‌شود که وزن آن سه درصد کاهش داشته باشد و به همین منظور در بسته بندی صورت گرفته مشخص می‌شود که از چه شیوه ای برای کشتار استفاده شده واین نوع بسته بندی دارای چه گریدی می‌باشد.
وی گفت: ضروری است بعد از گریدبندی با همکاری اتحادیه در شیوه قیمت گذاری محصول ارائه شده  بازنگری لازم صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز اظهار داشت: مقرر شد کمیته کارشناسی  ظرف مدت ۱۰ روز تشکیل شده تا امکانات مورد نیاز خطوط تولید و محل تسهیلات پرداختی مشخص شود و به استاندار البرز گزارشی در این خصوص ارائه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.