اکبر رحمانی قهرودی روز چهارشنبه در بازدید از پروژه قطار برقی شهر جدید هشتگرد افزود: تا سالهای قبل عمده منابع پروژه متروی شهر جدید هشتگرد از منابع دولت بود اما با توجه به اینکه در سالهای اخیر دولت با کمبود بودجه مواجه شده وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید از منابع داخلی خود برای این پروژه استفاده نموده و با تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال در سال جاری پیشرفت قابل توجهی در این پروژه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه قطار برقی شهر جدید هشتگرد یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دولت است، اظهار داشت: این پروژه در زمان حاضر اولین متروی شهرهای جدید کشور است و همزمان پروژه متروی گلبهار و پرند را در دستور کار داریم که با افتتاح آنها تغییر و تحول اساسی رخ خواهد داد و تأثیر بسزایی در کاهش تردد خودروها، صرفه جویی سوخت و آلودگی هوا خواهد داشت.

رحمانی قهرودی افزود: با توجه به اینکه برای بهره‌برداری نهایی پروژه متروی شهر جدید هشتگرد نیاز به کمک سازمان برنامه و بودجه است از منابع بودجه به تناسبی که بتوانیم برای رسیدن به مرحله اول بهره‌برداری کمک خواهیم کرد تا با تکمیل سیستم سیگنالینگ پروژه که در حال انجام است، این پروژه ملی به بهره برداری نهایی برسد.

معاون وزیرراه و شهرسازی نیز یکی از مهم‌ترین نیازها و جدی ترین مطالبه شهروندان شهر جدید هشتگرد  را راه‌اندازی مترو برشمرد است و اظهار داشت: تکمیل این پروژه با جدیت تمام دنبال می‌شود و انجام تست سرد این پروژه که در چند هفته گذشته انجام شد نوید خوبی برای تست گرم و اتمام پروژه بوده است.

حبیب اله طاهرخانی اظهار داشت: در زمان حاضر تمامی تجهیزات ایستگاه تأمین شده و در حال نصب هستند و مواردی که در تست سرد توسط شرکت بهره‌بردار مطرح شد نیز در حال پیگیری و انجام است و تنها سیستم سیگنالینگ این پروژه باقی مانده که آن هم با تخصیص یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

وی افزود: سیستم سیگنالینگ نقش سیستم علائم، حفاظت از قطارها در مقابل تصادف با یکدیگر می‌باشد همچنین وظیفه کنترل و توقف قطار در هنگام رسیدن به سیگنال توقف و کنترل قطار در قوس‌ها و داخل ایستگاه را نیز بر عهده دارد.

طاهرخانی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲۳ درصد جمعیت کشور در کرج و تهران ساکن هستند با احداث این خط مترو، به طول ٢٦کیلومتر و دارا بودن بزرگترین ایستگاه مترو و جابجایی روزانه بیش از ۲۵۰ هزار نفر، تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک بزرگراه کرج-قزوین ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت عمران در سالهای اخیر نسبت به گذشته متحول شده و منابع خوبی به پروژه مترو تزریق نموده اظهار داشت: افتتاح این پروژه تأثیر جدی در بازار مسکن تهران خواهد داشت و علاوه بر اینکه نقطه مناسبی برای سکونت جمعیت کم درآمد خواهد بود رضایت اجتماعی را نیز به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.