سید مجید موسوی روز دوشنبه همزمان با روز ملی صادرات در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به میزان و سرانه تولیدات استان البرز و همچنین شرایط مهیا شده برای انجام صادرات محصولات غیر نفتی

به ویژه  محصولات کشاورزی و  بسترهای مهم صادراتی از جمله تسهیل امور گمرکی استان و توانمندی تولیدکنندگان و بازرگانان استان البرز از ابتدای سال ۹۸ تا پایان شهریور ماه حدود ۱۱۲ هزار تن به ارزش ۳۶ میلیون دلار  انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور صادر شد.

وی اظهار داشت: از این مقدار صادرات، حدود ۵۱ هزار تن از طریق گمرک استان البرز و مابقی از طریق گمرک‌های سایر استان‌ها به کشورهای حوزه خلیج فارس‌، آسیا و اروپا انجام شده است.

موسوی اضافه کرد: این محصولات شامل انواع سبزی و صیفی و میوه‌جات، نهال، قارچ، محصولات دامی، آبزیان ، چای و محصولات صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده است.

بر اساس سیاست‌گذاری‌ها و پیش بینی‌های انجام گرفته تا پایان سال جاری ۲۱۸ هزار تن انواع  محصولات کشاورزی به ارزش ریالی ۱۴۱ میلیون دلار از استان صادر خواهد شد که در مقایسه با سال ۹۷ که صادرات استان ۱۹۸ هزار تن به ارزش ریالی ۱۲۲ میلیون دلار بوده افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

در طی سال‌های ۹۶ و ۹۷  در مجموع بیش از یک میلیون و ۸۹۹ هزارتن انواع محصولات زراعی و یک میلیون و ۶۰ هزارتن انواع محصولات باغی تولید و روانه بازار مصرف کرده است.

استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی  وباغی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.