به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان روز سه‌شنبه  به خبرنگاران  گفت: یکی از مهم‌ترین و محوری ترین نیازهای جامعه امروز ترویج فرهنگ و سبک زندگی حسینی و زندگی عاشورایی می باشد به همین لحاظ سوگواره بصیرت عاشورایی در قالب برنامه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین قبادی افزود:‌ این طرح در قالب برنامه‌های مختلفی همچون جلسات گفتمان دینی، برگزاری کارگاه‌های معرفتی،‌ خیمه‌های معرفت، پاسخ به شبهات دینی و سوالات جوانان، حضور مبلغین در بقاع متبرکه و مساجد،  برگزاری مجالس روضه و عزاداری امام حسین (ع) اجرا می شود.

برگزاری همایش های رهروان زینبی، شیرخوارگان حسینی، لبیک یا حسین (ع) و احلی من العسل از دیگر برنامه های شاخص در این سوگواره می باشد.

به گفته قبادی یکی از طرح‌های اجرایی در ایام محرم و صفر اجرای طرح «شمیم حسینی» است که با هدف حمایت مالی از مراکز و گروه‌های فعال و هیات‌های مذهبی اجرا می‌شود.

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰ بقعه متبرکه شهرستان‌های مختلف استان البرز شامل: کرج ۱۶ بقعه، اشتهارد سه بقعه، ساوجبلاغ ۱۵ بقعه، طالقان ۱۲ بقعه و نظرآباد چهار بقعه متبرکه برگزار می شود.

در استان البرز یکصد امامزاده واجب‌التعظیم در ۸۳ بقعه متبرکه آرام گرفته اند.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.