کتاب «ارزیابی خسارت سازه‌های بتن آرمه» از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، کتاب «ارزیابی خسارت سازه‌های بتن آرمه» با تألیف دکتر مصطفی رضوانی شریف عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

در پیشگفتار کتاب «ارزیابی خسارت سازه‌های بتن آرمه» آمده است؛ «برای بهسازی لرزه‌ای و یا نوسازی سازه‌های قدیمی که براساس آیین نامه های معتبر جهانی در زلزله‌های شدید ایمن نیستند، به خصوص سازه‌های با اهمیت خیلی زیاد همانند بیمارستان‌ها، ساختمان‌های مخابرات، مراکز مدیریت بحران و سایر سازه‌هایی که باید پس از زلزله سالم بمانند و بدون وقفه برای یاری رساندن به زلزله زدگان قابل استفاده باشند، ارزیابی خسارت سازه‌ها قبل از زلزله واقعی، امری ضروری است. زیرا منابع مالی محدود است و باید از این جهت سازه‌های مورد نظر اولویت بندی شوند. وقتی وضعیت خسارت دیدگی عضو باربر و یا کل سازه به صورت کمی با یک عدد بیان شود آن عدد که معمولا بین صفر و یک است نشانه یا شاخص خسارت نامیده می‌شود.»

این کتاب در شش فصل به موضوعاتی پیرامون «خسارت در سازه‌های بتن آرم»، «انواع مدل‌های نشانه خسارت سازه‌های بتنی»، «مطالعه و ارزیابی نشانة خسارت پارک و انگ»، «مشخصات ستون‌های سایت PEER»، «پیش‌بینی نوع انهدام و تعیین ظرفیت تغییر شکل جانبی ستون‌های بتن آرمه»، «ظرفیت برشی و روند تغییر آن در ستون‌های  بتن آرمه» می‌پردازد.

کتاب «ارزیابی خسارت سازه‌های بتن آرمه» در 111 صفحه و با قیمت 16 هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می توانند با شماره تلفن 026-34505151 و 77503824-021 تماس حاصل نمایند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.