رئیس اداره جهاد کشاورزی نظرآباد با اشاره به پتانسیل بالای تولید گل در این شهرستان گفت: هر پنج کوزه گل ارکیده به اندازه یک بشکه نفت می‌تواند ارزآوری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، امروز شنبه 19 مرداد ماه، مراسم قدردانی از خبرنگاران حوزه کشاورزی البرز در مجموعه بستان در نظرآباد برگزار شد.

در این برنامه، خبرنگاران از بخش‌های مختلف مجموعه بستان همچون اراضی کشاورزی، دامداری سبک، گاوداری، بخش تولید شیر و پرورش ماهی بازدید کردند.

مجموعه بستان از سال 1352 تأسیس شده و در طرح توسعه آن قرار است تا سال 1405 تعداد دام‌های سبک آن به 25 هزار رأس برسد؛ علاوه بر این قرار است کل بخش‌های تولید شیر از مشهد و قزوین به نظرآباد منتقل شود تا مجموع شیر تولیدی آن در استان البرز به 220 تن برسد.

به گفته مدیران این مجموعه، در حال حاضر بخش زیادی از آب مورد استفاده اراضی کشاورزی با تصفیه آب مسکن مهر نظرآباد تأمین می‌شود اما تصفیه خانه ساخته شده توان تصفیه کل فاضلاب نظرآباد را دارد.

در ادامه سیدمجید موسوی، مدیرکل جهاد کشاورزی البرز هم در این مراسم ضمن قدردانی از اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند و اهمیت کار خبررسانی بر همه مشخص است و اگر خبرنگاران نباشند کسی نیست که به ما مسئولان تلنگر بزند.

ایرج الماسی، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد هم در این مراسم با بیان اینکه نظرآباد قطب تولید محصولات کشاورزی البرز محسوب می‎شود گفت: این شهرستان رکورددار برداشت گندم در سطح است بالاترین رکورد ثبت شده آن به 13.5 تن در هکتار می‌رسد.

الماسی افزود: 58 درصد گندم استان، 64 درصد جو و 60 درصد ذرت علوفه‌ای، 70 درصد گیاهان دارویی و 85 درصد زعفران استان در نظرآباد تولید می‌شود و در کنار آن سالانه 11 هزار و 500 تن قارچ، 300 میلیون اصله نشا و محصولاتی چون توت فرنگی، سبزی و گل هم در این شهرستان برداشت می‌شود.

وی از پتانسیل بالای کشت گل در نظرآباد گفت و تصریح کرد: ارزآوری حاصل از صادرات پنج کوزه گل ارکیده با یک بشکه نفت برابری می‌کند.

وی در پایان با تأکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در این شهرستان اعلام کرد: امسال اولین شهرک گلخانه‌ای در نظرآباد کلنگ زنی شده و تا امروز سه پروژه ملی دیگر در حال پیگیری است و تا پایان سال 300 هکتار به گلخانه‌های استان اضافه خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.