مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد با اشاره به کیفیت آبیاری با تیپ در کشاورزی گفت: در سال جاری و در راستای صرفه جویی و استفاده بهینه از آبیاری قطره ای و کم فشار در نظرآباد، بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی را عملیاتی کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج الماسی مالمیر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجموعه های کشاورزی و دامی شرکت عمران و آبادی بستان ایران، تاکید کرد که شهرستان نظرآباد، قطب کشاورزی استان البرز است. 

وی افزود: طی یکسال گذشته، تولید گندم با ۱۳.۵ تن در هکتار رکود بود و این درحالیست که امسال نیز با ۱۱ تن و ۶۰۰ کیلوگرم گندم با روش آبیاری تیپ، تولید خوبی رقم خورد.

الماسی گفت: در راستای استفاده بهینه از آبیاری قطره ای و کم فشار در نظرآباد امسال بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر را عملیاتی کردیم.

وی افزود: در شهرستان نظرآباد بیش از ۵۸ درصد سطح زیر کشت گندم، ۶۴ درصد جو و ۶۰ درصد ذرت علوفه ای در شهرستان نظرآباد انجام شد.

الماسی گفت: توانستیم با تولید سالانه قارچ خوراکی به میزان ۱۱۱ هزار و ۵۰۰ تن، مقام نخست در استان البرز را کسب کنیم.

این مسئول با عنوان اینکه سایر محصولات همچون یونجه بیشترین سهم تولید در نظرآباد را دارد، اضافه کرد: تولید گیاهان دارویی با کسب مقام نخست با بیش از ۷۰ درصد تولیدات البرز در شهرستان نظرآباد تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: کشت زعفران با بیش از ۸۵ درصد در نظرآباد کاشته می شود.

الماسی با اشاره به کشت سبزی، تصریح کرد: با تولید بیش از ۳۰۰ میلیون اصله صیفی جات نه تنها نیاز البرز بلکه برای شهرهای مجاور و استان های جنوبی ارسال می شود. 

وی با یادآوری افتتاح گلخانه مدرن گفت: تولید گیاهان زینتی شاخ بریده بخصوص گل ارکیده جایگاه ویژه ای داریم چراکه ارز آوری بابت صادرات ۵ کوزه از این گل برابر یک بشکه نفت است.

الماسی با تاکید بر توسعه کشت گلخانه ای گفت: سیاست وزارت جهادکشاورزی بر این اصل گذاشته شده است و امیدوارم در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد با اشاره به سه پروژه ملی که در نظرآباد دنبال می شود، افزود: کارهای اخذ مجوز برای ۱۵ شهرک خصوصی را پیگیری کرده ایم‌.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.