رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز از اشتغال سه هزار و 730 کارمند در 24 دستگاه اجرایی استان خبر داد و گفت: امسال 245 میلیارد تومان برای پرداخت دستمزد، مزایا و سایر هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، زهرا عربشاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز چهارشنبه 16 مرداد برگزار شد با بیان اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی و خبرنگار هم عامل اصلی این رکن است گفت: خبرنگاران با جسارت، تخصص و شجاعت می‌توانند این نقش را به خوبی ایفا کند.

عربشاهی در ادامه با اشاره به وضیت استان البرز در حوزه بودجه و اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خاطرنشان کرد: سال 97 نسبت به سال 96 اعتبارات عمرانی به نسبت کل کشور رشد بیشتری داشت و 15 درصد رشد کرد در حالی که رشد کشوری 11 درصد بود.

وی افزود: کل اعتبارات استان در سال 97 حدود  361 میلیارد تومان بود، این رقم برای امسال 416 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز در ادامه با اشاره به حضور دستگاه‌های متعدد ملی در استان البرز خاطرنشان کرد: به طور کلی تعداد حقوق بگیران دستگاه‌های ملی و استانی در البرز به 45 هزار نفر می‌رسد؛ از این تعداد سه هزار و 730 نفر کارمند و حقوق‌بگیر 24 دستگاه استانی هستند که هزینه‌های دستمزد، مزایا و ... آنها حدود 217 میلیارد تومان شد.

وی خاطرنشان کرد: برای حقوق و مزایای حقوق‌بگیران 24 دستگاه استان هم 245 میلیارد تومان ابلاغ شده است.

عربشاهی در ادامه بر ضرورت صرفه‌جویی اقتصادی با توجه به شرایط کشور تأکید و اعلام کرد: با توجه به شرایط موجود، دستگاه‌های اجرایی مشکلات هزینه‌ای دارند و این صرفه‌جویی باید در عمل پیگیری شود.

وی افزود: دولت هم در اصلاحیه بودجه 98 کاهش 68 هزار میلیارد تومانی را در بودجه امسال در نظر گرفته و البته تلاش بر این بوده تا اعتبارات هزینه‌ای محقق شود.

این مسئول ادامه داد: در بخش عمرانی با مشکلات بیشتری مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم تا امور را تا حد ممکن پیش ببریم، به طور کلی شرایط سختی وجود دارد و همه دستگاه‌ها باید صرفه‌جویی را مد نظر قرار دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.