به گزارش ایرنا، محمد مهدی مروج الشریعه روز چهارشنبه در نشست ستاد توسعه شهرستان اشتهارد با اشاره به سند اولیه ارایه شده  برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، افزود: در این سند، چشم اندازی ارائه شده که موجب ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه دستگاه های اجرایی در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت در انتخاب این شهرستان ها فقط  مباحث اقتصادی حائز اهمیت نبوده بکله مسائل اجتماعی و فرهنگی  نیز نقش موثری داشته اند.

مشاور وزیر کشور گفت: درمرحله اول این اقدام مهم به یک نظام ابلاغی رسیده ایم تا با همدلی و نگاه همراهی مسئولان، فرصت استثنایی برای استان ها ایجاد شود.

مروج الشریعه اظهار داشت: اشتهارد به علت نزدیکی به پایتخت می تواند بخشی از بار سنگین تمرکز امکانات و جمعیت در کلانشهر تهران را به سوی خود متمرکز کند و این امر هم برای ایجاد توازن در تهران و هم برای رشد رفاه اشتهارد بسیار کارآمد خواهد بود.

وی ضمن اشاره به این موضوع که نظام نامه اجرایی به شکل مشترک برای همه نقاط قایل اجرا نیست افزود: با مشخص شدن مسائل و مشکلات اساسی اشتهارد می توان چشم انداز و نسخه واحدی برای رشد و پیشرفت این شهرستان برنامه ریزی کرد با این وجود قسمت عمده توسعه منطقه به بخش خصوصی وابسته است.

مشاور وزیر کشور گفت:  می توان نیروهای مستعد در بخش خصوصی را شناسایی کرد تا برای برنامه هدفمند و مسیر توسعه و با تلاش مجدانه و پیگیری مستمر بتوان گامی در راه آبادانی منطقه برداشته شود.

مروج الشریعه خاطرنشان کرد: انتقال آب به عنوان یکی از مسایل اساسی و مهم شهرستان اشتهارد است که حتی از حوزه های خارج استان هم باید پیگیری شود و در مورد زیر ساخت های برق نیز رفع مشکلات برق در صنعت و مصارف خانگی اشتهارد نیازمند نگاه ویژه در بحث پنل های خورشیدی  است که می تواند به عنوان منابع درآمدزایی روستائیان درنظر گرفت.

شهرستان اشتهارد از شش شهرستان استان البرز است که بیش از ۲۹ هزار نفر جمعیت دارد.

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.