به گزارش ایرنا، غفور قاسم پور روز یکشنبه در جلسه شورای اداری بخش آسارا افزود: امسال اعتبار تخصصی کل شهرستان کرج ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که بخش آسارا در شهرستان کرج دارد و با توجه به نگاه ویژه ای هم که از سوی مدیریت عالی استان البرز و همین طور نمایندگان مجلس وجود دارد به منظور تحقق توسعه پایدار در این شهرستان کرج بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال به منظور ارتقاء سطح زیر ساخت های خدماتی در بخش آسارا پیش بینی شده است.
قاسم پور اضافه کرد: امیدواریم ۱۰۰ درصد این اعتبار تخصیص پیدا کند و علاوه بر این دولت و فرمانداری برای توسعه روستاهای فاقد دهیاری نیز حدود ۸۰ میلیارد ریال در نظر گرفته است که بر اساس شاخص های اعلام شده هزینه خواهد شد. 
قاسم پور همچنین از اختصاص تسهیلات مناسب به روستائیان خبر داد و گفت: وام اشتغالزایی با استفاده از تبصره ۱۸ بمنظور رونق کسب و کار محلی روستاییان پیش بینی شده  که می تواند گامی برای رونق اشتغال در روستاها باشد.

 این محور توریستی یکی از زیباترین نقاط استان البرز است و لزوم تدوین سند چشم انداز گردشگری به منظور نیل به توسعه پایدار در این منطقه در اولویت برنامه های کار قرار خواهد داشت.
معاون استاندار البرز همچنین با بیان اینکه اقدامات خوبی سال گذشته در بخش آسارا صورت گرفته، به نمونه هایی از آن اشاره کرد و گفت: پروژه گاز رسانی بخش آسارا از جمله اقدامات عملیاتی بوده که به منظور تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت معکوس به انجام رسیده است.
وی افزود: بهره برداری از جایگاه سوخت آسارا که سال ها دچار مشکل بود، یکی از دیگر اقداماتی بشمار می رود که بعد از چندین سال موجب رفع مشکلات مردم و گردشگران این محور پر تردد شده است.
قاسم پور در حوزه آبخیزداری نیز اقدامات دولت را برای توسعه بخش آسارا ویژه خواند و گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت و امسال نیز خوشبختانه حدود۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرح های آبخوان و آبخیزداری در نظر گرفته تا بخشی از حوادث احتمالی در این منطقه کوهستانی که به ویژه در فصول خاصی از سال شاهد آن هستیم کاهش پیدا کند.
فرماندار ویژه شهرستان کرج در ادامه با اشاره به نیاز مبرم ساخت درمانگاه در منطقه گردشگری محور  کرج – چالوس  اضافه کرد: با توجه به اهمیت ایجاد زیرساخت های درمانی در بخش آسارا، امسال اعتبار خوبی برای راه اندازی مجموعه درمانگاهی نساء پیش بینی شده است.
قاسم پور گفت: ساختمان نیمه کاره بخش آسارا نیز تا پایان سالجاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. 
معاون استاندار البرز در بخش دیگری برنامه های اولویت دار در  بخش آسارا را نیز برشمرد و افزود: عملیات بازسازی محور شمشک – دیزین، رفع مشکلات مربوط به طرح های هادی روستایی، رفع دغدغه های حوزه بهداشتی و درمانی، پیگیری رفع مشکل آبفای روستایی و پسماند در جاده کرج – چالوس، پیگیری موضوع حرائم قانونی مربوط به ادارات از جمله برنامه های اولویت دار در سالجاری بشمار می رود.
 ۸۰۲۹/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.