امام جمعه کرج با بیان اینکه مسائل مطرح شده در نماز جمعه برای اصلاح امور جامعه است گفت: ما قصد ایجاد شکاف در جامعه نداریم، بنابراین اگر موضوعی در قالب سوال و انتقاد از عملکرد مسئولی مطرح می‌شود به معنی نقد شخصیت وی نیست و خصومت شخصی با کسی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه 28 تیرماه کرج با اشاره به دیدار هفته گذشته ائمه جمعه کشور با رهبر انقلاب گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب مردمی بودن و انس با مردم، پیگیری مشکلات مردم و اجتناب از رفتن به سمت صاحبان ثروت و قدرت را برای سلوک ائمه جمعه ضروری دانستند.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین آسیب‌ها برای ائمه جمعه رفتن به سمت افراد صاحب زر و زور است، افزود: اگر چنین شود این جایگاه سکوی پرش برخی افراد به سمت خلاف می‌شود.

امام جمعه کرج تصریح کرد: دوستی با صاحبان قدرت به معنای دست برداشتن از اهداف اصلی انقلاب و انحراف از مسیر است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز، آفت صاحبان ثروت و فاصله طبقاتی از دوران سازندگی در کشور کلید خورد گفت: این افراد بیماری نفاق، بی‌تدبیری و رفاه زدگی را به جامعه منتقل می‌کنند.

وی اضافه کرد: ائمه جمعه نباید با صاحبان قدرت و ثروت مراوده و رفت و آمد داشته باشند چون در این صورت دیگر توان مقابله با آنها را ندارند؛ ائمه جمعه اگر با این افراد رفاقت داشته باشند لکنت زبان می‌گیرند و در بزنگاه‌ها کوتاه می‌آیند.

امام جمعه در ادامه خطبه‌های امروز  با بیان اینکه مسائل مطرح شده در نماز جمعه برای اصلاح امور جامعه است گفت: ما قصد ایجاد شکاف در جامعه نداریم، بنابراین اگر موضوعی در قالب سوال و انتقاد از عملکرد مسئولی مطرح می‌شود به معنی نقد شخصیت وی نیست و خصومت شخصی با کسی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: اگر عملکرد کسی را نقد می‌کنیم منظور این نیست که آن فرد آدم بدی است بلکه کاری که انجام داده درست نیست.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: انتقاد کردن با حفظ وحدت تعارضی ندارد، اینکه عده‌ای بخواهند به بهانه حفظ وحدت دهان نقد را ببندند تأسف آور است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.