شهردار فردیس پس از 20 ماه مسئولیت پر فراز و نشیب در مدیریت این شهر 400 هزار نفری، از اعلام استعفای خود به شورای شهر خبر داد و گفت: در شرایط کنونی گرفتاری‌ها برای انتزاع فردیس از کرج رفع، مدیریت شهری تثبیت و درآمد خوبی هم کسب شده و امیداوارم با رفتن من همدلی بیشتری بین اعضای شورا حاکم شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، منوچهر غفاری امروز شنبه 22 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری فردیس برگزار شد گفت: فردیس شهر فرصت‌ها و تهدیدهاست، در این شهر همانظور که به خوبی می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد اگر از فرصت‌ها هم به خوبی استفاده نشود تبدیل به تهدید می‌شوند.

غفاری افزود: شهروندان فردیس به خوبی می‌دانند که در 20 ماه گذشته و از ابتدای مسئولیت من در مدیریت شهری این شهر 400 هزار نفری و در شرایطی که اختلاف نظر بر امور سایه انداخته و با فراز و نشیب‌های  زیادی مواجه بودیم، سعی کردم با تمام توان کار خود را انجام داده و دچار دلزدگی و افسردگی کاری نشوم.

وی ادامه داد: دراین مدت من برای داشتن یک تیم مدیریتی خوب مشکلات زیادی داشتم و به دلیل عدم تفویض اختیار مجبور بودم بسیاری از کارها را خودم انجام دهم به عنوان نمونه مطالعه پرونده‌های مختلف وقت و انرژی زیادی را از من می‌گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: شاید روزی همه حقایق روشن شود اما در هر حال لازم است از 9 عضو شورای شهر فردیس به خاطر اینکه به من اعتماد کردند و همه آنان به من رأی دادند تشکر کنم، اگرچه در طول این مدت تنش‌ها همه را خسته کرده بود ولی سعی شد حداقل‌ها برای انجام کارها حفظ شود.

وی افزود: شاید با نبود من همدلی بیشتری بین اعضای شورای شهر حاکم شود و برای اداره شهر کار کنند چون در شرایط فعلی تمام گرفتاری‌ها برای انتزاع فردیس از کرج رفع، مدیریت شهری تثبیت و درآمد خوبی هم کسب شده است.

غفاری خاطرنشان کرد: لازم است از همه شهروندان فردیس که با راهنمایی‌ها، پیشنهادها و انتقادات خود نهایت لطف را به من داشتند تشکر کنم و از همه آنان در صورتی که قصوری در کار بوده هم عذرخواهی نمایم.

وی ضمن تشکر از رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی اخبار مدیریت شهری فردیس اعلام کرد: استعفای بنده روز پنجشنبه به شورای شهر تقدیم شده و قرار است در جلسه یکشنبه 23 تیرماه به آن رسیدگی شود، امیدوارم شورا با این استعفا موافقت کند چون نسبت به آن احساس خوب و حس سبک‌باری دارم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در طول این مدت هم گفت: در ابتدا مدیریت شهری فردیس هیچ ساختاری نداشت، پس از استقلال شورای شهر و شهرداری فردیس حتی دفتر کار هم برای مجموعه در نظر گرفته نشده بود، برای انتزاع فردیس از کرج از همان ابتدا کارها را دنبال کردم و امروز همه گرفتاری‌ها برای این موضوع رفع شده است.

غفاری ادامه داد: برای ایجاد ساختار شهرداری هم مجوز به کارگیری دو مدیر منطقه و چهار معاونت گرفته شد، در روزهای ابتدایی حتی در پرداخت حقوق هم مشکل داشتیم، بدهی قابل توجهی به بیمه، دارایی و پیمانکاران وجود داشت و درآمدها هم کاهش قابل توجهی داشت، در این شرایط کارهای عمرانی را شروع کردیم و بر افزایش درآمد متمرکز شدیم و در سال 97 توانستیم بیش از 100 درصد درآمد پیش بینی شده را وصول کنیم که در نوع خود یک جهش محسوب می‌شود و پشتوانه خوبی برای فردیس خواهد بود.

شهردار فردیس در ادامه به مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری اشاره و تصریح کرد: ساماندهی دستفروشان، بهبود وضعیت فضای سبز شهری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و توجه به وضعیت فرهنگی شهر همچون احداث سرای محله و ... از جمله اقداماتی بوده که به خوبی انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حال مهمترین موضوع برای فردیس یعنی تأسیس و راه‌اندازی مدیریت شهری به سرانجام رسیده و امروز 100 میلیارد تومان هم موجودی دارد که فرصت خوبی برای استفاده از تسهیلات بانکی به شمار می‎رود، علاوه بر این امسال فردیس 140 میلیارد تومان هم اعتبار عمرانی دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.