به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، دکتر قدرت اخوان اکبری  با اشاره به مطرح شدن مشکلات مراکز درمانی استان در سفر اخیر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان از بابت ساخت مرکز ترومای اردبیل ۲۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران مجری بدهکار است.

وی تکمیل ساختمان تروما را یکی از موارد مهم و مطالبه اصلی مردم استان اردبیل ذکر کرد و افزود: بخش بهداشت و درمان اردبیل نیازمند حمایت‌ها و کمک‌های جدی مسئولان کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: تاکنون برای ساخت این طرح مهم درمانی ۱۲ ساله، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: ساخت این مرکز درمانی از سال ۸۶ توسط وزارت راه و شهرسازی شروع و در اسفند ماه سال ۹۴ به صورت نیمه کاره تحویل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان شد.

دکتر اخوان اکبری اظهار داشت: این طرح در سال جاری با وجود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حالی در برنامه افتتاح سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به اردبیل قرار گرفته که برای تکمیل و تسویه بدهی آن بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مرکز درمانی تروما که در جوار بیمارستان امام خمینی شهر اردبیل با ۱۳ هزار متر مربع و به ظرفیت ۱۶۰ تختخواب در حال ساخت است که با افتتاح آن، بخش‌های جراحی بیمارستان فاطمی اردبیل به این مرکز انتقال می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین تأمین اعتبار برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل را از نیازهای زیرساختی حوزه سلامت استان دانست و افزود: در سفر اخیر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به اردبیل، بر ضرورت تأمین اعتبار لازم برای تأسیس این بیمارستان و صدور مجوز ماده ۲۳ تأکید شد.

وی همچنین مطالبات مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از سازمان های بیمه گر را یکی از مسائل و چالش‌های عمده در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان ذکر کرد و گفت: به رغم این مشکل، هیچ وقفه‌ای در ارائه خدمات درمانی به شهروندان ایجاد نشده است.

وی آمبولانس، افزایش تخت‌های درمانی، تکمیل بیمارستان تروما و تأمین نیروی تخصصی به ویژه متخصص اطفال برای شهرستان توریستی سرعین و نیز تأمین برخی کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی را از جمله نیازهای بخش بهداشت و درمان استان اردبیل ذکر کرد و افزود: این نیازمندی‌ها به صورت جمع بندی شده به اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام شد.

وی با اشاره به افزایش پذیرش دانشجو و کمبود خوابگاه دانشجویی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیاز جدی به تأمین و احداث خوابگاه دانشجویی ۴۰۰ نفره دارد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در سه روز گذشته برای بازدید از امکانات بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی استان، میهمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بودند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1207043
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.