مراد علی گنجوی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از برگزاری این جشنواره را تنوع بخشیدن به یادگیری، تغییر دیدگاه زیبایی شناختی و بهتر اندیشیدن در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر کرد.
وی اظهار داشت: فیلم های چهل و هشتمین جشنواره بین المللی رشد با موضوع های علمی، آموزشی و تربیتی در برخی از مدارس و کانون های فرهنگی تربتی البرز به صورت رایگان به اکران درآمده است.
وی با اشاره به اینکه 40 هزار دانش آموز، فرهنگی و اولیا فیلم های برگزیده جشنواره های رشد را در البرز تماشا می کنند، خاطرنشان کرد: این فیلم های کوتاه و بلند در 20 سالن برای مخاطبان آموزش و پرورش استان در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه در این جشنواره فیلم های داخلی و خارجی از 37 کشور در حال اکران است، اضافه کرد: علاقمندان تا 11 اردیبهشت ماه 98 در 2 نوبت صبح و عصر می توانند به تماشای این فیلم ها بنشینند.
وی تصریح کرد: با وجود آسیب ‌های اجتماعی فراوان و با ظهور فضای مجازی در دنیای امروز، اهمیت جشنواره فیلم رشد برای دانش آموزان دوچندان احساس می‌شود.
وی ادامه داد: کتاب درسی تنها وسیله آموزشی نباید باشد به این منظور رسانه های متنوعی که بتوانند آموزش را تسهیل کنند و به آن عمق بخشند در نظام تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار گرفته است.
گنجوی پور گفت: جشنواره بین المللی فیلم رشد یکی از قدیمی ترین گردهمایی های اهالی هنر سینما در ایران است که مخاطبان ان را بطور عمده دانش آموزان، معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت تشکیل می دهد.
وی افزود: این جشنواره به عنوان نخستین جشنواره آموزشی ایران طی چهار دهه با برگزاری منظم و منسجم خود یکی از پرمخاطب ترین جشنواره های سینمایی کشور است.
این مسئول با اشاره به اینکه زبان هنر زیباترین و اثرگذارترین روش بیان مفاهیم است، ادامه داد: بیش از 75 درصد یادگیری از طریق حس بینایی انجام می‌شود و این مهم نشان دهنده ارزش وجودی استفاده از فیلم در آموزش در برابر حس شنوایی است.
وی تاکید کرد: برای دومین سال است که فیلم های جشنواره بین المللی رشد دراستان البرز اکران می شود.
آموزش و پرورش البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار و 500 معلم دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.