به گزارش ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با افزایش گشت های پلیس در مناطق و نظارت بر محله ها شاهد افزایش 54 درصدی کشفیات سرقت در 9 روز ابتدای سال 98 نسبت به مدت مشابه در استان هستیم.
وی اضافه کرد: با تمهیداتی که به منظور کاهش جرایم و برقراری امنیت در ایام نوروز انجام شد نظارت و کنترل نیروهای پلیس در استان از روزهای پایانی سال گذشته افزایش یافت.
محمدیان گفت: با هدف آگاهی بیشتر مردم برای پیشگیری از سرقت خانه ها، کیف قاپی و سرقت از خودروها در اسفندماه از طریق رسانه ها و همچنین هشدارهای تبلیغاتی نصب شده در محدوده کلانتری ها اقدام شده بود که با نظارت شبانه روزی پلیس و همچنین توجه بیشتر مردم، شرایط برای سوء استفاده احتمالی سارقان کاهش یافت.
وی ادامه داد: پاکسازی مناطق حاشیه ای از حضور معتادان ، احضار و دستگیری سارقان سابقه دار در روزهای پایانی سال و همچنین نظارت بر خودروهای عبوری و پارک شده در کنار خیابان در ایام تعطیلات را از جمله اقداماتی است که منجر به افزایش کشفیات سرقت در استان شده است.
محمدیان گفت: نظارت و اقدامات امنیتی شبانه روزی پلیس تا پایان تعطیلات ادامه دارد اما انتظار می رود شهروندان نیز با احتیاط و رعایت اصول ایمنی در برقراری امنیت و جلوگیری از انواع جرایم توسط سارقان همکاری کنند تا تعطیلات را بدون کوچکترین ناراحتی و دغدغه ای سپری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی اشاره و خاطر نشان کرد: به این منظور، تمهیدات لازم برای تسهیل در تردد مسافران از محورهای مواصلاتی به سمت البرز اندیشیده شده است .
فرمانده انتظامی البرز افزود: با توجه به بارش ها در جاده چالوس و احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن در طول مسیر ، محدودیت هایی را به مدت سه روز در جاده چالوس ایجاد کردیم که موجب کاهش 20 درصدی تصادفات در محور جاده چالوس شد.
محمدیان گفت: رانندگانی که در این ایام قصد عبور از استان البرز به ویژه جاده چالوس را دارند باید حین رانندگی سعه صدر کافی داشته باشند و برای پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای از شتابزدگی پرهیز کرده تا دچارآسیب نشوند.
وی ادامه داد: در مواردی پیش که به دلیل برف و کولاک و ریزش بهمن جاده چالوس مسدود شده است که رانندگان باید برای تردد در این جاده زنجیر چرخ ، لباس گرم و خوراکی همراه داشته باشند .
استان البرز دارای یک هزار و 450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.
نیمی از جاده 160 کیلومتری کرج - چالوس در حوزه استان البرز و نیمی دیگر در حوزه استان مازندران است.
از ابتدای سفرهای نوروزی (اسفند 97 ) تا هفتم فروردین ماه جاری 18 میلیون و 703 هزارو 127 تردد درراه های این استان به ثبت رسید.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.