به گزارش ایرنا، قاسم پوستین دوز روز یکشنبه درگردهمایی مدیران مدارس ابتدایی ناحیه ناحیه چهار کرج ، اظهارداشت: این گردهمایی با هدف توانمندسازی ، تبیین دستور العمل ها ، طرح ها و برنامه ها در دستور کارقرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: مدیر در نظام آموزشی باید به یک رهبر آموزشی تبدیل شود تا مدرسه را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل کند و فرهنگ اطمینان را در جامعه منتشر کند.
پوستین دوز تصریح کرد: اعتماد به زیر مجموعه ضروری است اما شرط اصلی نیست زیرا نظارت اصل است که باید بخوبی انجام شود تا ارزیابی درستی از فعالیت ها انجام گیرد.
وی در ادامه به بازدید وزیر آموزش و پرورش از روند اجرای برنامه ویژه مدرسه پرداخت و اضافه کرد: هدف از اجرای برنامه ویژه مدرسه آموزش مهارت های زندگی و نشاط تربیتی و تنوع بخشی به محیط یادگیری بوده و باید تلاش کنیم تا دانش آموزان در کنار دروس آموزش های لازم را برای رسیدن به حیات طیبه و دانش آموزان مطلوب برسند.
پوستین دوز بیان داشت: با توجه به خطرات احتمالی چهارشنبه آخر سال ، لازم است مدیران نسبت به فرهنگ سازی درست بین دانش آموزان و اولیا برای کاهش سوانح با برگزاری جلسات آموزشی اقدام کنند تا با کاهش حوادث در این روز مواجه شویم.
** جشن نیکوکاری ترویج فرهنگ انفاق وصدقه در دانش آموزان
جشن احسان و نیکوکاری با حضور مسئولان آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج و کمیته امداد شهرستان کرج به صورت متمرکز در دبیرستان نمونه دولتی حضرت معصومه (س) برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج اظهار داشت: جشن نیکوکاری، جشن دینی و ملی کشور است که با هدف حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند برگزار می شود.
پوستین دوز هدف از برگزاری جشن نیکوکاری ترویج فرهنگ انفاق، صدقه، احسان و نهادینه کردن این موضوع بین نونهالان و نوجوانان ذکر کرد.
وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری حس انسان دوستی دانش آموزان را تقویت می کند، ادامه داد: جشن نیکوکاری تربیت عاطفی، ایجاد حس نوع دوستی دانش آموزان را در پی دارد زیرا به صورت عملی، کمک به هم نوع خود را در مدرسه آموزش می ببینند.

** توانمندسازی معلمان ابتدایی
کارگاه آموزشی توانمندساری معلمان ابتدایی در آموزشگاه شهید ناصر بخت آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در راستای توانمند سازی معلمان ابتدایی، تحلیل محتوای کتب، تبادل تجربیات معلمان، هم اندیشی آنها در زمینه اهداف برنامه درسی و هماهنگی با ارزشیابی توصیفی برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج بیان داشت: یکی از مهمترین مباحث مورد توجه در نظام آموزشی کشور، انتقال صحیح و هدفمند محتوای دروس مختلف به دانش آموزان است که آموزش های تخصصی را می طلبد.
وی تقویت کیفیت سطح مهارت های تدریس و افزایش بازدهی آموزشی در میان دانش آموزان را از دیگر اهداف برگزاری این گونه کارگاه های آموزشی عنوان کرد.و یادآورشد: رفع برخی نواقص و مشکلات موجود بر سر راه انتقال بخشی از مطالب درسی نیز در این طرح مد نظر بوده است.
آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج بیش از 110 هزار دانش آموزدارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.