به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در جمع نمازگزاران این هفته نماز جمعه کرج اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید عاقبت اندیشی کرد و هر کسی در هر کاری که هست باید کارش را محکم انجام دهد لذا مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و خدمت به مردم باید محکم باشند.
وی بیان داشت: افراد جامعه نیز هر شغلی که دارند مثلا دانشجو، دانش آموز ، کارمند و ... هستند باید کارشان را خوب انجام دهند .
وی با اشاره به اینکه در انجام کارها باید اهل تدبیر باشیم ، خاطرنشان کرد: باید ناامیدی را از خود برانیم و مسئولان عالی کشور نیز در روابط داخلی و خارجی باید به این مهم توجه کنند که اگرغفلت کنند کشور آسیب می بینند.
وی یادآور شد: مسئولان در موضع گیری ها ی خارجی نیز باید محکم عمل کنند.
وی تصریح کرد: برای پرهیز از اشتباه در تصمیم گیری ها باید به فرمایشات رهبری توجه کرد زیرا رهبر ما قاطع و صادق است.
وی با بیان اینکه کنوانسیون FATF ساخته و پرداخته استکبار جهانی است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب هم در این زمینه فرمودند که مجلس شورای اسلامی باید قانون بگذارند و اکنون این لایجه در شورای نگهبان بررسی شد و در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حال بررسی است که باید فرصت داد تا کار انجام شود.
وی عنوان کرد: در این کنوانسیون غربی ها به دنبال این هستند که تصویب کنند سپاه تروریست است و ایران باید از حمایت کشورهای مسلمان از جمله مردم سوریه دست بردارد.
نماینده ولی فقیه و امام‌ جمعه کرج گفت: دولت برای قبول FATF اصرار دارد و نشانی غلط می‌دهند که اگر لوایح را نپذیریم دور کشور را دیوار کشیده و خود تحریمی می‌کنیم.
آیت‌الله حسینی‌همدانی افزود: به‌رغم موضع‌گیری‌های متعدد به نظر می‌رسد که برخی نسبت‌ها به رهبری معظم انقلاب داده شد که این موارد درست نیست و جفا و ظلم است و این سخنان از بین بردن امید در مردم و جفا به معظم له است.
وی بیان داشت: رهبر ما در کلام و رفتار صادق هستند و اینگونه نیست که در ظاهر فرمایشی داشته و در باطن نظری برخلاف آن و در مورد FATF هم نظر ایشان قانون‌گذاری مجلس بود و هیچ لزومی ندارد که چیزی هوایی که پایان آنها چیست را قبول کنیم و اینها نشان می‌دهد که نظر ایشان چیست.
وی یادآورشد: در فشار گذاشتن مجمع تشخیص مصلحت نظام درست نیست، جای تعجب و تاسف دارد که موضع‌گیری برخلاف مسیر حقوقی و قانونی وجود دارد.
خطیب نماز جمعه کرج به لوایح وزیر خارجه در مجلس شورای اسلامی اشاره داشت که عنوان کردند: تضمین نمی‌دهیم که همه مشکلات حل شود که این تناقض‌گویی است که صحبت شما با وزیر شما فرق می‌کند.
حسینی همدانی ادامه داد: در مورد برحام هم این مشکلات به وجود آمد و امروز هم همان مسیر کج گذشته را در حال طی کردن هستید، تضمینی وجود ندارد پس اصرار برای قبول آن به چه علت است و چرا نشانی غلط می‌دهید که اگر لوایح را نپذیریم دور کشور را دیوار کشیده و خود تحریمی می‌کنیم.
وی تصریح کرد: با قبول لوایح در آینده باید اعلام شود که سپاه یک گروه تروریستی است، کمک به حزب‌الله متوقف شده و آرمانهای انقلاب که کمک به مظلوم است را متوقف کنیم.
وی اضافه کرد: استعفای وزیر خارجه نیز از دیگر مواردی است که نشان می دهد در این شرایط سخت چرا یک وزیر استعفا بدهد و شرایطی را بوجود آورد که دشمنان حرف هایی بزنند که مناسب ایران نیست.
وی گفت : دولت باید به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشد نه آنکه خود مشکلات را بیشتر کند.
خطیب نماز جمعه کرج در ادامه به ضرورت حفظ وحدت و فضای آرام سیاسی در جامعه پرداخت و گفت: با جوسازی و صحبت های عوام پسند فضای جامعه را آلوده نکنیم.
حسینی همدانی گفت: مشکلات اقتصادی جامعه را باید حل کرد اما نه با نگاه به غربی ها چون که آنان در این سال ها ثابت کرده اند که به دنبال ضربه زدن به ایران و انقلاب هستند.
وی به دیدار اخیر بشار اسد با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این دیدار تیتر اول خبرگزاری های دنیا قرار گرفت که پیام روشنی برای مردم دنیا داشت.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: ایستادگی 8 ساله بشار اسد در مقابل استکبار، رژِم غاصب اسرائیل و تکفیری ها موجب شد که پیروز شوند.
حسینی همدانی با بیان اینکه این پیروزی قدرت منطقه ای ایران را نیز به دنیا نشان داد، افزود: این اقتدار به برکت خون شهیدان و رهبری امام خمینی (ره) و ولایت فقیه فراهم شده است که باید قدر آن را بدانیم و پاسداری کنیم.
وی بیان داشت: دنیا بداند ملت ایران با ایمان ، استکبارستیزی، حمایت از مظلومان و با همت بلند و بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این راه را ادامه می دهد.
وی یادآورشد: ملت ایران پیرو مکتب امام حسین (ع) هستد و ترسی از دشمن ندارند و به دل راه نمی دهند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال این است که نظام را ناکارآمد نشان دهد ، ضرورت دارد در گام دوم انقلاب با انسجام بیشتر و تلاش برای رشد و تعالی جامعه ، دشمنان را ناکام کنیم.
امام جمعه کرج ادامه داد: باید در بازسازی سوریه نیز کمک کنیم و از آن غفلت نکنیم.
**سیره اهل بیت (ع) در جامعه باید احیا شود
رئیس کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیره اهل بیت (ع) در جامعه باید احیا شود تا مردم با سبک زندگی اسلامی و برنامه زندگی آشنایی کامل پیدا کنند.
سید محمد باقر هاشمی شاهرودی نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج اظهار داشت: متاسفانه ترویج سیره اهل بیت (ع) در جامعه کم رنگ است که ضرورت دارد به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه پیامبران و ائمه اطهار بهترین الگو برای زندگی هستند، خاطرنشان کرد: از این سیره مهم که آرامش و سعادت در زندگی را برای افراد در جامعه بوجود می آورد کمتر سخن گفته می شود.
وی بیان داشت: همه ما در خانه هایمان با مشکلاتی در خصوص چگونگی رفتار با فرزند و همسر و حتی در روابط اجتماعی مواجه هستیم که راه حل منوط به سبک زندگی اسلامی و برنامه است.
وی از بخشش به عنوان یکی از ویژگی های ائمه (ع) به ویژه امام جواد (ع) یاد کرد و افزود: اکنون یکی از مشکلات اساسی جامعه را وجود مشکلات اقتصادی تشکیل می دهد پس برای کمک به مردم باید فرهنگ بخشش در جامعه تقویت شود تا مشکلات مردم کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان عالی کشور نیز در حوزه فرهنگی و اقتصادی باید برنامه داشته باشند و تلاش کنند تا مردم آسیب نبینند.
وی تاکید کرد: مسئولان باید در دسترس مردم باشند زیرا خادم مردم هستند.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.