به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در نشست تخصصی کارگروه اشتغال البرز افزود:
این مقوله مهم سرلوحه امور در استان البرز قرار گرفته است.
وی ادامه داد: جمعیت فعال ، آینه تمام نمای اقتصاد در کشور بوده و باید بر اساس راهبردهای تعیین شده وارد اقدامات عملیاتی شویم.
استاندار البرز گفت: امروز در مباحث اقتصادی البرز بسیار منسجم و با برنامه ورود شده در عین حال از مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان نیز غفلت نشده است.
وی بیان داشت: اینک بخش خصوص البرز به هنوان موتور پیشران اقتصاد کشور، در سایه حمایت مسئولان استان فعالیت می کند.
*** عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات، نمود عینی در جامعه داشته باشد
شهبازی از نگاه حامیانه بانک های البرز قدردانی کرد و گفت: انتظار می رود که طی تعاملی سازنده، طرح های انباشته شده، در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
وی عنوان کرد: دولت حامی تولیدکنندگان است و دراین زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد شد.

*** فضای آرام و امن البرز، بستر مطلوبی برای رشد و توسعه همه جانبه است
استاندار البرز افزود: یکی از علل بیکاری در جامعه، بروز و ظهور آسیب های اجتماعی است که از این رو با اشراف دقیق به این امر با جدیت به دنبال ایجاد و ثبات فرصت های شغلی هستیم.
شهبازی خاطرنشان کرد: در استان البرز فرش قرمز برای فعالیت بخش خصوصی پهن است و تمام دستگاه ها موظف به تسهیل در روند رشد و توسعه سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی هستند.
استاندار البرز افزود: برای کمک به تسریع کاهش وابستگی به نفت در بودجه باید به سمت حمایت از بخش خصوصی و افزایش صادرات غیرنفتی برویم.
وی ادامه داد: ایجاد بازارچه های عرضه صنایع دستی و تولیدات خانگی در تمام شهرستان ها در دستور کار قرار گیرد.
شهبازی گفت: با توجه به ایام پایانی سال، دستگاه های دولتی و خصوصی به جد درصدد پرداخت مطالبات معقول پرسنل باشند تا خاطر فعالان این عرصه مکدر نشود.
وی با اشاره به اینکه عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات، نمود عینی در جامعه داشته باشد، افزود: فضای آرام، امن و منسجم البرز، بستر مطلوبی برای رشد و توسعه همه جانبه است.
استاندار البرز با بیان اینکه فعالان اصناف، افرادی صبور، کم توقع و عادل هستند، باید در کنار نظارت به آنها اعتماد کنیم، عنوان کرد: سیاست دولت برخورد قهری با اصناف نیست بلکه آنها در عرصه های مختلف حامی و همراه مردم هستند و در سایه نظارت های جدی دستگاه های مربوطه، فعالیت موثری دارند.
وی گفت: چشم ما به راه و فعالیت بخش خصوصی است از این رو حمایت های لازم را از آنها داریم.
شهبازی افزود: با محوریت بخش خصوصی، هدفمند و برنامه محور به سوی عمران، آبادانی وپیشرفت البرز حرکت می کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیش از 37 هزار اشتغال از ابتدای سال در سامانه رصد ثبت شده، عنوان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که بسترهای اشتغال در حوزه گردشگری استان با ارائه طرح های دارای توجیه، تقویت شود چراکه البرز ظرفیت های ارزشمندی در این حوزه دارد.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.