به گزارش ایرنا، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: این کنتورها توسط متخصصان داخلی با یک /چهارم قیمت تمام شده جهانی در کشور تولید می شود.
همایون حائری با بیان مشخصات این نوع از کنتورها گفت: هوشمندی، دقت فوق العاده بالا، امکان صادرات، ارز آوری به لحاظ ویژه بودن این نوع تولیدبافناوری بالا از مشخصات بارز این کنتورهای ویژه است که برای محاسبه برق های ولتاژ بالا و حساس به کار گرفته می شود.
وی گفت: افراد به کار گرفته در بخش تولید این شرکت اغلب از دانش آموختگان ممتاز دانشگاه‌ها هستند و توانسته اند کشور را در این زمینه به خود کفایی برسانند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: با توجه به اینکه سالانه نزدیک به یک میلیون مشترک برق
در کشور افزوده می شود، تمام نیاز داخلی کشور به صورت کامل از طریق کنتور سازان داخلی تامین خواهد شد.
وی گفت: وزارت نیرو با تمام توان از شرکت های دانش بنیانی مثل افزار آزما که نیازهای این وزارتخانه را تامین می کنند حمایت و اجازه نخواهیم داد محصول مشابه تولیدی وارد شود و برای تمام مشترکان خود از کنتورهای تولید داخل استفاده خواهیم کرد چرا که این یکی از افتخارات ما است.
حائری افزود: ما از لحاظ تامین برق رتبه چهاردهم دنیا را داریم و وزارت نیرو امروز مدیون بخش خصوصی و همه سازندگان داخلی است .
وی بیان داشت : صنعتگران ما تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کردند و شرایط را به جایی رساندند که الان نه تنها نیاز داخل را تامین، بلکه به خارج از کشور هم محصول صادر می کنیم.
این مسئول گفت: تاکنون ایران این نوع کنتور ها را از شرکت های خارجی به ویژه شرکت های وابسته به کشور آمریکا وارد می کرد که به دلیل تحریم ها ، واردات آن ممنوع شده بود و به قیمت نجومی هم رسید.
مدیرعامل شرکت افزار آزما نیز گفت: کنتور جدیدی که امروز به بهره برداری رسید از پیچیده‌ترین کنتورهایی است که در دنیا برای بخش هایی که انرژی و برق زیادی مصرف می کند ،استفاده می شود.
جمشید بردبار بیان داشت: راه اندازی این خط تولید، نیاز ایران به واردات کنتورهای بازار برق به طور کامل تامین می کند.
وی گفت: در زمان حاضر ظرفیت تولید 6 میلیون کنتورهای تک فاز و سه فاز دیجیتال را در سال داریم
اما با توجه به تحریم ها این میزان تولید به حدود 2 میلیون کنتور در سال رسیده است .
بردبار بیان داشت : تاکنون در مجموع بیش از 11 میلیون کنتور دیجیتال در کشور نصب شده است .
وی افزود: راه اندازی خط تولید جدید کنتورسازی 50 درصد صرفه جویی ارزی دارد.
بردبار گفت: این شرکت دانش بنیان با 600 نفر پرسنل 40 سال است تجهیزات فنی مورد نیاز دانشگاه‌های فنی مهندسی ، هنرستان‌ها، آموزش و پرورش و آموزشکده های وزارت کار را تامین می کند.
9933/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.