به گزارش ایرنا، محمد مجرد روز دوشنبه در بازدید از گلخانه یک و نیم هکتاری تولید سبزیجات برگی شهرستان کرج افزود: تشکیل ستاد توسعه کشت های گلخانه ای شهرستان در راستای تفاهم نامه توسعه کشت گلخانه ای مابین وزارتخانه های کشور و جهاد کشاورزی یکی از تکالیفی است که با محوریت تقویت عوامل تولید، افزایش توان رقابت پذیری و ایجاد بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت های تولیدی در بخش کشاورزی شهرستان صورت گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی و مشارکت همه جانبه دستگاه های مسئول گام مؤثری در راستای تحقق اهداف و مفاد تفاهم نامه برداشته شود.
مجرد با تأکید بر حمایت دولت از توسعه کشت های گلخانه ای به منظور حفاظت از منابع، تصریح کرد: باید متقاضیان سرمایه گذاری در ساخت گلخانه شناسایی و اقدامات لازم برای رفع موانع موجود و تسهیل صدور مجوز و اخذ تسهیلات بانکی صورت پذیرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به جایگاه این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی به ویژه سبزی و صیفی؛ گفت: توسعه کشت های گلخانه ای یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی به منظور عملیاتی شدن ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه است.
عبدالرضا روشن نژاد افزود: این ماده قانونی با هدف ارتقاء بهره وری و مدیریت بهینه منابع آب، و افزایش تولید و اشتغال با جدیت در دستور کار شهرستان قراردارد.
وی اظهار داشت: کمبود منابع آب یک تهدید جدی به ویژه در بخش کشاورزی بوده و لازم است با بهره گیری از امکان انتقال کشت از فضای باز به داخل گلخانه برای حفظ منابع آب حداکثر تلاش و برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
وی به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب در کشت گلخانه ای در مقایسه با کشت فضای باز و مزایای افزایش تولید در مقایسه با فضای باز از جمله عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی خارج از گلخانه و امکان تنظیم زمان برداشت محصول بر اساس کشش تقاضای بازار اشاره کرد.
روشن نژاد افزود: هم اکنون سطحی بالغ بر 2 هزار و 431 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت سبزی و صیفی در فضای باز قرار دارد و تلاش بر این است که با اقدامات آموزشی و ترویجی کشاورزان را به انتقال کشت از فضای باز به کشت گلخانه ای ترغیب کنیم.
این بازدید در راستای تشکیل ستاد توسعه کشت های گلخانه ای شهرستان و به منظور بررسی مسائل و مشکلات پیش روی توسعه کشت های گلخانه ای در بخش کشاورزی شهرستان صورت گرفت.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.