به گزارش ایرنا،دکتر علی اسحاقی روز سه شنبه در آئین نود و چهارمین سال تاسیس موسسه رازی افزود: این موسسه به عنوان یک ثروت علمی و ملی متعلق به تمام مردم ایران و مردم منطقه است.
وی به فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در موسسه اشاره کرد و اظهار داشت: در این موسسه پژوهش هایی در 2 بخش توسعه محصولات جدید و فرایندهای جاری در حال انجام است.
اسحاقی با بیان اینکه برطرف کردن نواقص مستندات مدنظر از دیگر برنامه های این موسسه است، گفت: در این موسسه شورای دامپزشکی ایجاد شده لیکن به نتیجه نرسیده است و انتظار داریم این شورا نیازهای بخش دامپزشکی را تامین کند.
وی افزود: یکی از مزایای اصلی این موسسه کنار هم قرار گرفتن علم و تولید ثروت است در حالیکه این مزیت در دیگر بخش های کشور وجود ندارد و همیشه فاصله ای بین دانشگاه و بخش صنعت وجود داشته است.
اسحاقی تصریح کرد: در تولید علم تا رسیدن به ثروت و محصول نهایی در این موسسه نقصی وجود ندارد در حالیکه این مشکل در داخل کشور زیاد است.
وی گفت: در این موسسه پژوهش های زیادی در حال انجام است و انتظار نداریم هر کدام از آن ها به صورت جداگانه به محصول تبدیل شود بلکه ممکن است ده ها و صدها پژوهش تبدیل به یک محصول شود.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از سال 1303 به منظور ریشه کنی بیماری طاعون گاوی در منطقه حصارک کرج شروع به فعالیت کرد که تاکنون دستاوردهای فراوانی در زمینه تولید واکسن های انسانی و دامی داشته است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.