به گزارش ایرنا،عزیزاله شهباری روز شنبه در نشست شورای بانک های استان البرز اظهار داشت: بانک ها آینه تمام نمای اقتصاد کشور با توجه به نقش آفرینی موثر در حوزه های اقتصاد، تولید، توسعه و اشتغال هستند.
وی گفت: 90 درصد فعالیت های مالی و اقتصادی کشور برعهده بانک ها است و نقش آنها دراین عرصه کلیدی است.
استاندار البرز از همراهی بانک ها برای اعطای تسهیلات رونق تولید، اشتغال پایدار، مشاغل خانگی و فراگیر و روستایی قدردانی کرد.
وی گفت: تلاش ها براین است که در قالب تعامل و تفاهم نامه با بانک ها از این ظرفیت بزرگ در حوزه ارتقای زیرساخت های اجتماعی استان بهره بگیریم چرا که در این توافق دوسویه ضمن پیشبرد اهداف توسعه ای استان، جایگاه و نقش بانک ها نیز در مسئولیت های اجتماعی برای مردم مشخص می شود.
وی گفت: سیستم بانکی کشور مسئولیت های خطیری دارد که گاه به دلیل عدم انسجام و تمرکز، برای مردم محسوس نیست بنابراین با انعقاد تفاهم نامه همکاری پیرامون ارتقا زیرساخت های اجتماعی، این جایگاه نمود بیشتری پیدا می کند.
شهبازی افزود:ایجاد انجمن یا کنسرسیومی از بانک های البرز که برای کمک به طرح های توسعه ای استان در دستور کار است.
وی عنوان کرد: تیم اقتصادی استان بسیار فعال و پای کار است، از این رو مباحث اقتصادی را به صورت تخصصی و با بهره گیری از کارشناسان مربوطه دنبال می کنیم.
شهبازی با تاکید بر لزوم راستی آزمایی آمار واحدهای تحت تملک بانک ها افزود: طبق آمارهای ارائه شده از سوی شرکت شهرک های صنعتی البرز، در ابتدای سال تعداد واحدهای تملک شده توسط بانک ها بیشتر بود که با اقدامات صورت گرفته، کاهش یافته است.
وی ادامه داد:در شهرستان ها نیز با هدف تمرکززدایی، درصدد ارتقای جایگاه فرمانداران هستیم تا با کمیته ها و کارگروه های متناظر نسبت به حل موانع حوزه خود اقدام کنند و در این راستا نظارت و سرکشی مستمر و منظم نیز صورت خواهد گرفت.
وی افزود: روسای بانک ها و مدیران استان نیز باید طی برنامه ریزی دقیق از روند امور در شهرستان ها بازدید کرده و به رفع نیازهای اقتصادی بپردازند.
در این نشست نمایندگان شهرستان کرج در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بانک های استان البرز حضور داشتند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.