به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز افزود: دربخش تولید باید از فناوری نوین استفاده کرد تا از هدر رفت مواد اولیه جلوگیری به عمل آید.
وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان و فناوری روز می توان برای استاندارد سازی هرچه بیشتر کالا ها استفاده کرد.
استاندارالبرز خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی اصولی دارد که از جمله آن می توان به درون زا و دانش بنیان بودن توجه کرد که دراین بین استان البرز دارای ظرفیت های ویژه ای است.
شهبازی ادامه داد: ستادهای تنظیم بازار و رفع موانع و تسهیل تولید درتلاش برای رفع مشکلات صنعت و تولید هستند بنابراین با اتکاء به اقتصاد مقاومتی می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.
وی یاد آورشد: درالبرز شاهد منابع غنی انسانی و ظرفیت های قابل توجهی هستیم که باید هرچه بیشتر از آنها برای پیشرفت و توسعه اقتصادی بهره برد.
شهبازی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در برابر تکان ها مقاوم باشد و دراین بحث مهم باید به این نکته توجه داشت که آیا در مایحتاج عمومی به اندازه کافی درانبارها ، سوله ها و سردخانه ها پیش بینی های لازم انجام شده است؟
وی گفت: امروز می توان در بخش تولید گل و گیاه در البرز و صادرات آن گام های موثری در حوزه اقتصاد برداشت .
استاندارالبرز خاطرنشان کرد: زیرساخت های اینترنتی و تلفن از امور زیربنایی است که دراستان البرز به ویژه روستاها با توجه به بحث دولت الکترونیک و تکریم هرچه بیشتر ارباب رجوع مد نظر قرارگیرد.
شهبازی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی همان اتکاء بر منابع و تولید داخل است بنابراین به آن معنی است که اگر اتفاقی برای کشور پیش آمد آمادگی داشته باشیم.
وی یاد آورشد: امروز اگرچه مشکلاتی درحوزه اقتصاد داریم ولی شرایط سختی نیست می توان این مشکلات را با اتحاد برطرف کرد.
استاندارالبرز گفت: دستگاه های اجرایی باید پیشنهادات ونظرات محتوایی داشته و اقناع را به همراه آورند .
وی تاکید کرد: یکی از مباحث مهم مورد توجه ، اطلاع رسانی شفاف از سوی دستگاه های اجرایی است و امروز باید مردم را با بیان عملکردها امیدوارتر کرد.
شهبازی گفت: اطلاع رسانی توسط رسانه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید دستگاه های اجر ایی با کم کاری دولت را زیر سئوال ببرند.
وی تاکید کرد: توفیقات خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته ایم و نقاط روشن را باید برجسته کرد، بنابراین با مدیریت خوب می توان شاخص ها را مثبت ساخت.
** اقتصاد مقاومتی با هدف کاهش آثار فشارهای اقتصادی تدوین شد
استاندارالبرز گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت و نظام جمهوری اسلامی در شرایط فشار خارجی با هدف به حداقل رساندن آثار فشار اقتصادی بود.
وی اضافه کرد: براساس اطلاعات ملی و منطقه ای ذخائر کالاهای اساسی در حد اطمینان است بنابراین تشکیل کارگروه های اقتصاد مقاومتی درشهرستان های استان البرز با محوریت فرمانداران مانند تمام جلسات ضرورت دارد.
شهبازی ادامه داد: بخش خصوصی ظرفیتی قابل توجه در حوزه اقتصاد به شمارمی رود و این بخش در بدترین شرایط حتی زمان جنگ نیز در کنار دولت و نظام بوده است.
وی اظهار کرد: بخش خصوصی موتور متحرک اقتصاد است و بخش صنعت نیز دراستان البرزباید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.