رئیس مرکز تحقیقات پارک علم و فناوری استان البرز ضمن تاکید بر حضور بخش خصوصی در عرصه علم و دانش، تصریح کرد: امروزه موضوع کشاورزی و گیاهان دارویی توسعه یافته در البرز توانایی عرضه به سرتاسر کشور را دارد و خدمات این مرکز می تواند در کل کشور جاری شود که در این میان بانک کل ژن گیاهان نیز حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عطااله ربانی امروز در اولین جلسه شورای کشاورزی استان البرز که با حضور استاندار البرز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداران استانی، مدیران کل و محققان و پژوهشگران، برگزار شد، گفت: مجتمع تحقیقاتی و پارک علم و فناوری، نیازمند توجه ویژه مدیران استانی است و حمایت استاندار البرز می تواند علم و تحقیق در استان را  به عنوان مرکز علمی و تحقیقاتی و قطب علم و فناوری کشور، شاخص کند.

وی افزود: بر این اساس باید هماهنگی بین مجموعه مدیریتی و علمی فراهم شود تا دانش از تئوری به عملیاتی و اجرایی شدن، تبدیل شود و علم و فناوری در راستای رفاه حال مردم بر سر سفره آنان، وارد شود.

وی ضمن تاکید بر حضور بخش خصوصی به عرصه علم و دانش، تصریح کرد: امروزه موضوع کشاورزی و گیاهان دارویی توسعه یافته در البرز توانایی عرضه به سرتاسر کشور را دارد و خدمات این مرکز می تواند در کل کشور جاری شود که در این میان بانک کل ژن گیاهان نیز حائز اهمیت است.

ربانی به نمایشگاه پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در این مجموعه، ایده هایی ایجاد شده که ماحصل آن در گزارشات کارشناسان، مشخص است و می توان به طور کلی عنوان کرد که این مرکز توانایی دارد با فعالیت گسترده تر، نتیجه تحقیقات خود را به سرتاسر کشور، ارائه کند.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با عنوان اینکه از 12 مرکز تخصصی 2 مرکز در حوزه کشاورزی، فعالیت دارد، اظهار داشت: از بین 130 شرکت فناور و دانش بنیان پذیرفته شده به دلیل مشکلات کاری، تنها 40 مرکز در حال فعالیت هستند که با این وجود توانستند 700 نفر شغل ایجاد کنند.

وی افزود: با توجه به وسعت کم استان البرز، قطعات کوچک زمین و مشکل کم آبی لازم است راهکار مناسبی برای کشت ایجاد کرد که در این میان به لحاظ اهمیت کشت گیاهان دارویی، استان البرز توانایی دارد در این بخش برای سایر استانها، الگو باشد.

ربانی با اشاره به اینکه در هفته پژوهش در بخش فن بازار حدود 77 میلیارد ریال معامله انجام شد، تصریح کرد: با همکاری پارک علم و فناوری و موسسات تحقیقات و مراکز رشد، سال گذشته بدون تامین اعتبار، 220 نفر شغل در مراکز رشد مستقل ایجاد شد که امید می رود این تعداد در سال جاری، بیشتر شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.