مدیر موسسه نمایشگاه‌های کشور در افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب البرز، درگیری امروز بشر را در حوزه اندیشه و دین است.

به گزارش ایلنا، قادر آشنا در باغ گل‌های پارک شهید چمران کرج با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ نمایشگاه کتاب برگزارشده و ۹ نمایشگاه دیگر نیز برگزار خواهد شد، و با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ اندیشه ها است گفت: راه مبارزه با سلطه تنها به وسیله فرهنگ امکان پذیر است.

وی گفت: امروز در تلاش هستیم با برگزاری نمایشگاه‌های مناسب بسترهایی را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی فراهم کنیم.

آشنا افزود: در دنیای امروز که دعوا بین تمدن عربی و تمدن اسلام  است، دو پدیده نوظهور در ایران و ترکیه در حال رشد است. در حوزه اندیشه تفکر می‌گوید جنگ آینده ما جنگ اندیشه است پس باید مطالعه را به عنوان یک ابزار فکری به کار ببندیم.

آشنا گفت: سال‌هاست از اسلام‌هراسی و تلاش غرب برای نابودی اسلام حرف زده می‌شود. با پیروزی انقلاب اسلامی با بوجود آوردن گروهک‌هایی چون طالبات و داعش چهره زشتی از اسلام بوجود آوردند که کسی سراغ اسلام نرود.

وی با اشاره به عدم موفقین مرسی در مصر گفت: علی‌رغم ۱۱۰ تلاش اخوان‌المسلمین برادران سنی ما نتوانستند به اندیشه مشترکی دست پیدا کنند حال آن‌که امام خمینی با اندیشه‌های اسلامی و تفکرات خود توانست انقلاب اسلامی را پیروز کند. جز از محل اندیشه و مطالعه چنین کار بزرگی امکان‌پذیر نیست و باید به این حوزه از منطر اندیشه و فرهنگ توجه شود .

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: نمایشگاه کتاب همین منظر است نمایشگاه‌های کتاب بی‌عیب نیستنداما باید تلاش کنیم خانواده‌ها را به کتاب‌خوانی علاقمند کنیم . اقیانوسی به عمق بند انگشت در دنیای مجازی در اختیار مردم است که هویت ندارد اما کتاب که ریشه دارد، نسب دارد، عمق دارد مورد توجه و دسترسی مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه استقرار و ماندن تفکرات شیعی و سیاسی نظام اسلامی با کتاب امکان‌پذیر است، تصریح کرد: در صورت توجه به فرهنگ کتابخوانی که رقابت بسیار زیادی با فضای مجازی دارد می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کرد.باید تلاش کنیم استان‌ها و شهرستان‌ها نیز با عدالت از این فرصت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.