به گزارش ایرنا، رحیم بنامولایی روز چهارشنبه در هشتمین همایش استاندارد و کیفیت در البرز گفت: با بومی سازی استاندارد ها و با تکیه بر توانمندی های داخلی ، بخش های تولید و صادرات تقویت و بستر برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی بیش از پیش فراهم خواهد شد.
وی افزود: امروز شرایط تحریم بهترین فرصت برای بومی سازی استانداردها است.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: با بومی سازی استانداردها می توانیم موانع تولید را یکی پس از دیگری از بین ببریم و درکنار آن از واردات‌ محوری که رشد صنعت را کند میکند فاصله بگیریم .
وی گفت: حرکت های اقتصادی جامعه باید به سمتی هدایت شود تا به تدریج بخش تولید کشور را تا سطح بین المللی ارتقاء دهیم و بتوانیم در دنیا به عنوان یک کشور صادرات محور معرفی شویم.
وی با تاکید بر این نکته که بخش تولید باید کالاهایی تولید کند که در داخل و خارج از کشور مشتری پسند باشد گفت: تولید کننده ای موفق است که بر اساس نیازها و ذایقه هر منطقه محصولات مرغوب تولید و وارد بازارهای مصرف داخل و خارج از کشور کند.
وی تصریح کرد: باید تولیدات را به نحوی مدیریت کنیم که کیفیت روز به روز بالاتر برود و تنوع محصول داشته باشیم تا خریدار برای انتخاب مشکل نداشته باشد.
بنامولایی گفت: ما در اتاق بازرگانی با برگزاری دوره های آموزشی این دید را به تولید کنندگان منتقل می کنیم و از دولت هم انتظار داریم‌ جایگاه نظارتی را بیش از پیش تقویت کند.
وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره با تاکید برضرورت اشنایی واحدهای صنعتی با استانداردهای بین المللی گفت: اتاق بازرگانی البرز امادگی دارد با کمک اداره کل استاندارد دوره های اموزشی را برای فعالان اقتصادی برگزار نماید.
وی ادامه داد: علمی که اگاهانه و با بستر سازی لازم صورت گیرد باعث رشد جامعه خواهد شد
وی تاکید کرد :با همکاری ، همدلی و کنارهم قرار گرفتن دستگاه های اجرای و جلوگیری از موازی کاری می توانیم باعث رشد، ایجاد اشتغال و تو سعه اقتصادی کشور شویم.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به نشست کارشناسی و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارد و معاونت غذا و دارو استان البرز گفت: در این جلسه مقرر شد از این پس اگر از یکی از آزمایشگاه های مذکور تاییدیه دریافت شد آن تاییدیه مورد قبول هر 2 اداره کل قرار گیرد.
بنا مولایی با اشاره به برگزاری نشست های کارشناسی در اتاق بازرگانی البرز در راستای رفع موانع و مشکلات بخش صنعت گفت: بخش خصوصی از ظرفیت بالایی برای رفع چالش های اقتصادی برخوردار است، و این تشکل های خصوصی البرز به کمک دولت می آیند.
البرز سه هزارو500 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.