مدیرکل انتقال خون استان البرز، گفت: فرآورده های پلاسمایی استان البرز توسط ممیزین اروپایی و بر اساس اصول GMP اخذ و مجوز ارسال فرآورده های پلاسمایی برای پالایش و تولید داروهای مشتق پلاسما به کشور آلمان صادر شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مهدی زاده در جمع خبرنگاران، گفت: با بررسی و ممیزی های صورت گرفته از فرآیندهای انتقال خون البرز توسط بازرسان وزارت بهداشت آلمان، موسسه پاول ارلیخ و همچنین شرکت بیوتست آلمان تاییدیه کیفی بر اساس اصول GMP اخذ و مجوز ارسال فرآورده های پلاسمایی برای پالایش و تولید داروهای مشتق پلاسما به کشور آلمان صادر گردید.

وی ضمن ابراز خرسندی از این موفقیت از تلاش های شبانه روزی کارکنان انتقال خون البرز، تشکر کرد.

وی ابراز داشتند: پلاسمای اهدا شده برای تهیه داروهای بیماران خاص به مراکز پالایش کننده پلاسما ارسال شده و از آن داروهای ارزشمندی چون فاکتورهای انعقادی 8 و 9 برای درمان بیماران هموفیلی A و B، آلبومین و ایمنوگلوبولینهای اختصاصی تهیه میشود.

مهدی‌زاده با اشاره به بخش‌های مورد ارزیابی در این ممیزی گفت: تمامی بخش‌های فنی شامل آزمایشگاه، اهداکنندگان، تضمین کیفیت، آفرزیس، فرآورده‌ها، کنترل کیفی، آموزش، سردخانه های نگهداری محصولات، انبارهای نگهداری مواد و تجهیزات و آرشیو مستندات مورد ارزیابی و تایید قرار گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.