به گزارش ایرنا، هفته دفاع مقدس است و امروز استان البرز یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز را به میزبانی تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار کرد، آئینی که میهمان بهشتی داشت که گمنامی پیشه کرده بود.
سراسر سالن 2 هزارنفری شهیدان نژاد فلاح مملو از جمعیت دانش آموزان و معلمان بود اما مسافر بهشت شورو حال خاصی به این محفل بخشید.
نسل چهارمی ها دیگر با واژه ها و صحبت ها سروکار نداشتند بلکه نمونه عینی و مجسم رشادت ها ، پیکر شهید گمنامی بود که حضورش پیام ها را انتقال داد.
مداحان و مرثیه سرایان از عاشورای حسینی و کربلای جبهه های خمینی سرودند و اشک ها بردیدگان جاری ساختند.
سرانجام تاب تحمل همگان به سر رسید و پیکر شهید عاشورایی در محاصره زوار نسل چهارمی به میعادگاه عشق و دلدادگی تبدیل شد.
معلمان و دانش آموزان با ندای لبیک یاحسین (ع ) این شهید گمنام و گرانقدر دفاع مقدس را بدرقه بهشت کردند.
پیکر مطهر این شهید گمنام که در عملیات والفجر 8 در سال 64 و در سن 18 سالگی به شهادت رسیده پس از 33 سال به تازگی توسط گروه های تفحص شهدا کشف شده است .
قرار است پیکر این شهید والامقام در یکی از گلزار شهدای کرج به خاک سپرده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزالبرز گفت: دفاع مقدس هویت حماسه آفرینی و شناسنامه استقامت و شجاعت مثال زدنی ملت ایران است.
خسرو ساکی ادامه داد: مکتب امام حسین (ع) دارای درس هایی از جمله معنویت ، ادب ، وفاداری ، شکیبایی ، عشق به معبود و ایستادگی بود که جبهه های دفاع مقدس ایران اسلامی نیز جلوه ای از این شور حسینی به نمایش گذاشتند.
وی بیان داشت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در طول تاریخ مسیر اسلام ناب محمدی (ص) به انسان ها نشان داد و شهدای دفاع مقدس ، مدافعان حرم و سایر شهدا پرورش یافتگان این مکتب هستند.
مدیرکل آموزش وپرورش البرز گفت: 36 دانش آموز شهید و پنج هزار فرهنگی شهید نمونه های افتخار جامعه اسلامی است که از سنگر تعلیم و تربیت راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و شربت شهادت نوشیدند.
وی به نشست روسای جمهوری و سران کشورها در سازمان ملل اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه جانفشانی دلیر مردان میهن اسلامی با قاطعیت و صلابت پیام مردم انقلابی ایران را به جهانیان منعکس کرد.
سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی البرز(ع) گفت: شهدا درس آموختگان سنگر تعلیم و تربیت کشور هستند که برای میهن اسلامی و ارزش های دینی افتخار آفرینی کردند.
وی بیان داشت : هفته دفاع مقدس زمان مناسبی برای شناخت معرفت و دستاوردهای شهدای والامقام است که باید پیام این عزیزان را به نسل آینده انتقال داد.
مولایی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری آمریکا در مجمع سازمان ملل متحد گفت: امروز دشمنان در مقابل ملت ایران دچار سردرگمی شده اند و پس از 40 سال سخنان گذشتگان خود را تکرار می کنند.
وی افزود: دشمنان به خوبی می دانند که ملت ایران با تکیه بر فرهنگ عاشورایی و انقلابی در مقابل دشمنان ایستاده اند که دشمن را غافلگیر کرده است.
سردار مولایی تاکید کرد در شرایط حساس کنونی ، جامعه اسلامی نیازمند حفظ وحدت ، یکپارچی و تبعیت محض از ولایت است.
استان البرز در دوران دفاع مقدس 93 نفر فرهنگی و 376 دانش آموز تقدیم آرمان های والای انقلاب اسلامی کرد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.