به گزارش ایرنا، مسعود کریمی روز یکشنبه در نشست ستاد کنگره شهدای جهاد کشاورزی استان البرز گفت : ما وظیفه داریم دستاورد های 40 ساله بخش کشاورزی را در کنگره شهدا به نمایش بگذاریم تا جوانان این کشور با فعالیت های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آشنا شوند.
وی اظهار داشت : کشور ما در سال 56 حدود 5.6 تن گندم را تولید می کرد و در همین سال جز وارد کنندگان بزرگ گندم در جهان بودیم اما امروزه به برکت انقلاب و با توجه به دستاورد های 40 ساله و ایجاد مراکز تحقیقاتی در بخش کشاورزی ، 13.5 میلیون تن گندم در کشور تولید می شود.
کریمی افزود: تمام اراضی زیر پوشش سیستم های نوین آبیاری کشور در سال 57 حدود 12 هزار هکتار بود که امروزه این مقدار به 1.8 میلیون هکتار رسیده است.
وی اضافه کرد: طی 40 سال گذشته ظرفیت فرآوری شیر کشور صد ها برابر شده است و امروزه در هر استان و شهرستان 10 الی 15 کارخانه لبنیات فعالیت می کند.
کریمی با بیان اینکه در زمان حاضر ایران از کشورهای برتر در زمینه تولیدات باغی و دامی است، گفت: میزان صادرات بخش کشاورزی در سال های 56 و 57 بالغ بر 250 میلیون دلار بود که این عدد در حال حاضر به حدود 3 میلیارد دلار رسیده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز بیان کرد: انقلابی که جهاد سازندگی در زمینه خدمات عمرانی و زیر بنایی درعرصه روستاها برای رفاه مردم انجام داد چند برابر آمار قبل از انقلاب بوده است.
وی گفت: ما باید از جانمان مایه بگذاریم و به نسل جوان بیان کنیم که در طول 40 سال گذشته کارهای بسیار بزرگی در کشور انجام گرفته است ودر این زمینه باید بیش از بیش از بخش خصوصی در این جهت کمک بگیریم.
نخستین کنگره ملی 5250 شهید استان البرز روز 6 مهرماه همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس در منطقه عملیاتی لشکر 10 سید الشهدا (ع) واقع در منطقه عمومی حصارک کرج برگزار خواهد شد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.