ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تولید موبایل با برند نوکیا توسط شرکت «آتیلا همراه آیهان» را قانونی دانسته است. دبیر این ستاد همچنین تاکید کرده هرگونه اقدام در جهت محدودسازی و ایجاد مانع در مسیر تولید این شرکت، غیر قانونی بوده و برای وزارت صمت «دارای عواقب بعدی» است.

جی پلاس؛ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تولید موبایل با برند نوکیا توسط شرکت «آتیلا همراه آیهان» را قانونی دانسته است و اعلام کرده که مانع‌تراشی در برابر تولید، عواقب خواهد داشت.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تولید موبایل با برند نوکیا توسط شرکت «آتیلا همراه آیهان» را قانونی دانسته است. دبیر این ستاد همچنین تاکید کرده هرگونه اقدام در جهت محدودسازی و ایجاد مانع در مسیر تولید این شرکت، غیر قانونی بوده و برای وزارت صمت «دارای عواقب بعدی» است.

«محمد باقر آقاعلیخانی» در نامه‌ای که به رئیس مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت صمت نوشته به حکم دادگاه استناد کرده که بر اساس آن، اعتراض نوکیا در خصوص نقض حقوق علامت تجاری NOKIA رد شده و برای «آتیلا همراه آیهان» قرار منع تعقیب صادر شده است.

 

برای تولید نوکیا مانع‌تراشی نکنید

 

در این نامه که ۶ شهریور ماه صادر شده، ذکر شده است: پیرو نامه شماره ۳۳۲۶۱۳۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۳ به پیوست تصویر نامه شماره ۱۴۰۳/۲۹۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۳ شرکت آتیلا همراه آیهان منضم به دادنامه شعبه ۱۰۲۴ دادگاه کیفری دو مجتمع قضائی ولیعصر (عج) تهران به شماره ۱۴۰۳۶۸۳۹۰۰۰۷۸۲۴۶۰۱ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۰ مبنی بر رد اعتراض شرکت نوکیا کورپوریشن و تأیید صدور قرار منع تعقیب در خصوص ادعاهای شرکت مذکور دایر بر نقض حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری NOKIA ارسال می‌گردد. از آنجا که برابر اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به موضوع ادعاهای شرکت نوکیا کورپوریشن و اختلافات آنها با شرکت آتیلا همراه آیهان در قوه قضائیه رسیدگی و منتج به دادنامه مذکور گردیده است، به استناد ماده ۲۷۳ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲، دادنامه مذکور قطعی و دارای اعتبار امر مختومه است.

لذا با توجه به اینکه بالاترین مرجع رسیدگی به دعاوی و ادعاهای اشخاص به موضوع ورود نموده و تصمیم نهایی صادر و مختومه گردیده به استحضار می‌رساند هر گونه ورود مجدد به موضوع بر خلاف دادنامه‌های صادره و اقدام در محدودسازی و یا ایجاد مانع در مسیر تولید شرکت مذکور و رجیستری گوشی‌های تولیدی خلاف قانون بوده و فاقد وجاهت و دارای عواقب بعدی برای وزارتخانه است. لذا خواهشمند است دستور فرمائید در راستای حمایت از تولید، اجرای قانون از هرگونه اقدام مغایر با دادنامه‌های صادره و اقدامات محدودساز یا سلبی در خصوص فعالیت واحد تولیدی آتیلا همراه آیهان جلوگیری به عمل آید.

این نامه در حالی صادر شده که اواخر مرداد ماه مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده وزارت صمت، با استناد به اسناد و مدارک موجود و قانون ثبت علائم تجاری سال ۱۳۸۶، خواستار ابطال مجوز شرکت تولیدکننده نوکیای ایرانی شده بود.

 

شرکت‌ سازنده‌ نوکیا در ایران مجاز به استفاده از نام این برند نیست

 

رئیس سازمان توسعه تجارت:

شرکت‌ سازنده‌ نوکیا در ایران مجاز به استفاده از نام این برند نیست

رئیس سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده وزارت صمت، با استناد به اسناد و مدارک موجود و قانون ثبت علائم تجاری سال ۱۳۸۶، خواستار ابطال مجوز شرکت تولیدکننده نوکیای ایرانی شده است.

خبرگزاری مهر از سال ۱۴۰۱ پرونده‌ای پیرامون موضوع تولید تلفن همراه با برند نوکیا در ایران گشود؛ در سلسله گزارش‌هایی که از سوی مهر منتشر شد تاکید شده بود که تولید تلفن‌های همراه نام‌های تجاری مطرح، بدون اخذ تأییدیه از شرکت‌های مادر و زیر سایه سکوت مسؤولان وزارت صمت انجام می‌شد.

حتی سفیر فنلاند نیز در واکنش به تولید این محصول در ایران بدون اخذ تاییدیه از شرکت مادر، در نامه‌ای رسمی مراتب اعتراض خود را اعلام کرد. همچنین شرکت نوکیا نیز در واکنش رسماً شکایت خود را مطرح کرده است.

در نهایت نیز عباس علی آبادی وزیر صمت اعلام کرد که «در صورت اثبات تقلبی بودن محصولات نوکیا، وزارت صمت اقدامات لازم برای جلوگیری از فروش و واردات این کالا را انجام خواهد داد و پرونده به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.»

خبرگزاری مهر در گزارش‌های متعددی همچون نوکیای ایرانی، پیش مقدمه تولید آیفون تقلبی در کشور!، مشخص شدن ابعاد جدیدی از پرونده نوکیای ایرانی و ورود سازمان حمایت به ماجرای نوکیای ایرانی به این موضوع پرداخته بود.

حال پس از گذشت بیش از ۲ سال از رسانه‌ای شدن این مساله، مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات امنیت فضای مجازی وزارت صمت با استناد به اسناد و مدارک موجود و قانون ثبت علائم تجاری سال ۱۳۸۶، خواستار ابطال مجوز این شرکت شده است.

در نامه ضیغمی که در تاریخ ۲۳ مرداد ماه با موضوع «جلوگیری از فعالیت شرکت آتیلا همراه آیهان با برند تجاری نوکیا» صادر شده، آمده است: با توجه به استعلام دریافتی از معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی نامه ۱۴۰۳/۷۷۹۴۰ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۰۲ و همچنین نامه ۱۱۱۱۸۲۵۰۴۸ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۰ دستیار وزیر و مدیر کل غرب اروپا وزارت امور خارجه در مورد «عدم مجوز بهره برداری از سوی شرکت نوکیا برای شرکت آتیلا همراه آیهان» لطفاً دستور فرمائید با عنایت به اینکه نشان تجاری تجارت مستند به مکاتبات فوق طبق قانون ثبت اختراعات طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶ مورد حمایت قانون در ایران است، اقدامات لازم جهت جلوگیری از ادامه استفاده شرکت مذکور با شناسه ملی ۱۴۰۰۹۳۱۳۰۲۸ از علامت نوکیا در فرایندهای مربوطه سامانه جامع تجارت به عمل آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.