بر اساس بررسی‌های بنیاد هاسب که با استفاده از گزارشهای قرارگاه عدالت آموزشی تهیه شده، ۹۶۰ هزار دانش آموز از حدود ۱۷میلیون دانش آموز کشور در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند که از این میان ۴۴۰ هزار آنان در استان سیستان وبلوچستان واقع هستند و برای تامین دفترچه و لوازم التحریر این گروه باید برنامه ریزی شود. در نشست مشترک روسای بنیاد «هاسب» و کمیته امداد امام خمینی اعلام شد تا به حال برای تهیه ۵۰۰ هزار بسته برای سراسر کشور برنامه ریزی و قرارداد منقعد شده است. ۱۰۰ هزار بسته آموزشی نیز توسط خیرین آماده شده که امکان افزایش تا ۲۰۰ هزار وجود دارد و قرار شد تعداد بسته های خریداری شده کمیته امداد به یک میلیون افزایش یابد.

در نشست مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد « هاسب» که با حضور رئیس و معاونین کمیته امداد و مدیر عامل این بنیاد و جمعی از خیرین برگزار شد، تصمیماتی در راستای اجرای دستور رئیس جمهور شهید، به دولت و کمیته امداد مبنی بر تامین مشارکتی ، دولتی – امدادی – خیریه ای، لوازم التحریر دانش آموزان دهکهای یک تا سه با تاکید بر دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان اتخاذ شد.

 

به گزارش جماران، در این نشست با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و دکتر محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل و هیات مدیره بنیاد هاسب، قرار شد کمیته امداد امام خمینی(ره) برای تدارک 500 هزار بسته لوازم التحریر با اولویت دانش‌آموزان سه دهک پایین سیستان و بلوچستان و نیز دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد، قراردادی امضا کند و به موازات آن، پیگیری های مدیرعامل «بنیاد هاسب» و رئیس کمیته امداد، برای تامین منابع این قراردادها از ریاست جمهوری و دریافت دستور مجدد علاوه بر دستور رئیس جمهور شهید، از سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت نیز انجام شود.

 

همچنین کمیته امداد شرایطی را فراهم آورد که خیرین مرتبط با مجموعه «هاسب» و آقای ابراهیمی، خیر سرپرست 230 هزار کودک یتیم، در صورت تمایل به هدیه بسته لوزم التحریر به دانش آموزان تحت پوشش امداد، از امکان خرید بسته های 100 هزار تومانی با تخفیف 50 تا 70 درصدی برخوردار باشند.

 

طبق گزارش کمیته امداد، ۷۹۷ هزار کودک در کشور تحت پوشش این نهاد قرار دارد که ۱۴۹ هزار آن در استان سیستان وبلوچستان  هستند.

 

بر اساس بررسی‌های بنیاد هاسب که با استفاده از گزارشهای قرارگاه عدالت آموزشی تهیه شده، ۹۶۰ هزار دانش آموز از حدود ۱۷میلیون دانش آموز کشور در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند که از این میان ۴۴۰ هزار آنان در استان سیستان وبلوچستان واقع هستند و برای تامین دفترچه و لوازم التحریر این گروه باید برنامه ریزی شود. نقشه GIS توزیع و پراکندگی این جمعیت تهیه شده و در سایت هاسب به آدرس haseb.info قابل دسترسی است.

 

طبق گزارش معاونت فرهنگی کمیته امداد، تا به حال برای تهیه ۵۰۰ هزار بسته برای سراسر کشور برنامه ریزی و قرارداد منقعد شده است. ۱۰۰ هزار بسته آموزشی نیز توسط خیرین آماده شده است که امکان افزایش تا ۲۰۰ هزار وجود دارد. در روزهای گذشته نیز، از سوی رییس بنیاد مستضعفان ۱۲۰ میلیارد تومان برای تهیه لوازم التحریر در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته که البته طبق گزارش نمایندگان آموزش و پرورش هنوز این مبلغ وصول نشده است.

نشست در کمیته امداد

در این نشست، بعد از بحث و گفتگو مقرر شد تعداد بسته های خریداری شده کمیته امداد به یک میلیون افزایش یابد و تامین لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان تحت پوشش امداد در سراسر کشور شامل پوشش ۱۴۹ هزار دانش آموز کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان، به علاوه ۳۰۰ هزار دانش آموز  واقع در سه دهک پایین درآمدی که تحت پوشش امداد نیستند؛ هدفگذاری و برای تامین آن برنامه‌ریزی وتلاش شود و منابع دولت و خیرین برای تحقق این هدفگذاری هماهنگ و همسو شود.

 

همچنین قرار شد سعی شود هر یک از خیرین که مدرسه ای ساخته‌اند، بسته لوازم التحریر دانش آموزان خودشان را تامین کنند.

 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.