دو خبر مهم جدید از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال 1403/ انتقاد بازنشستگان به افزایش ناچیز: احکام متناسب‌سازی اصلاح شود! متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری به آبان ماه افتاد

بازنشستگان کشوری به احکام صادره متناسب‌سازی انتقاد دارند؛ افزایش متناسب‌سازی چهل درصدی بسیار کمتر از آن چیزی‌ست که وعده داده شده بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ ایلنا نوشت: بازنشستگان کشوری خواستار اصلاح احکام متناسب‌سازی شدند.

 بازنشستگان کشوری به احکام صادره متناسب‌سازی انتقاد دارند؛ افزایش متناسب‌سازی چهل درصدی بسیار کمتر از آن چیزی‌ست که وعده داده شده بود.

«امیر همت بهرام‌آبادی» در این رابطه می‌گوید: یکم آبان ماه مطابق دستور مشترک سازمان برنامه وبودجه و سازمان اداری و استخدامی، صندوق بازنشستگی کشوری بدون کوچکترین توضیحی در باره نحوه اعمال، اقدام به صدور احکام حقوقی متناسب سازی، البته با افزایشهای اندک و ناچیز «میانگین ۵۰۰ هزار و کمتر از آن، تا حد ۴۷ هزار تومان» نمود که این اقدام باعث نارضایتی  و دلخوری بازنشستگان شده است.

او افزود: در این میان گروههای شغلی پایین‌تر، از قبیل ۱۱ و ۱۰ و ۹ و ... بیشتر مورد غفلت و اجحاف قرار گرفته‌اند، ظاهرا چون شاغل همتراز کمتری داشته‌اند به تشابه گروه شغلی اکتفا و به سنوات ۳۰ ساله خدمت آنها توجه لازم نشده است.

به گفته بهرام‌آبادی، در فرایند عمومی متناسب سازی با شاغل همتراز، آیتم‌های خاصی مانند ایثارگری، حق مدیریت و خدمت مازاد بر ۳۰، را باید جداگانه محاسبه و به احکام حقوقی افراد مشمول اضافه نمایند، ظاهرا این موضوع به درستی انجام نشده است!

این بازنشسته ادامه داد: تعیین میزان مابه التفاوت شاغل همتراز در گروههای شغلی، صوری و غیر واقعی بنظر می‌رسد، ظاهرا هدف مجریان امر اعطای سقف معینی از یک اعتبار فرمایشی بوده نه اجرای واقعی متناسب سازی! حالا هم قصد دارند همین اقدام ناعادلانه را ملاک و مبنای متناسب سازی سال بعد قرار دهند.

وی با بیان اینکه تفاوت سطح افزایشها و بعضا هم چند برابری در گروههای شغلی یکسان، تعجب برانگیز است؛ گفت: توجیه این سطح از تفاوت غیر منطقی به نظر می‌رسد. مع الوصف تنها راه پیش رو بازنگری و اصلاح مجدد احکام حقوقی است؛ بازنشستگان در انتظار اصلاحات هستند.

 

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری به آبان ماه افتاد

سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح اعلام کرده است که همسان‌سازی حقوق در آبان ماه اجرایی می‌شود.

در مهرماه، احکام متناسب‌سازی حقوق برای بازنشستگان کشوری صادر شد اما بازنشستگان لشگری از این امر محروم ماندند؛ این بازنشستگان در ماه‌های گذشته یک میلیون تومان بابت علی الحساب متناسب‌سازی دریافت کردند اما در مهرماه هنوز این یک میلیون تومان هم به حساب بازنشستگان لشگری واریز نشده است.

و این در حالیست که سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح اعلام کرده است متناسب‌سازی حقوق و صدور احکام در آبان ماه به سرانجام می‌رسد.

«در بخشی از اطلاعیه این صندوق آمده است: در روز دوشنبه ۳۰ مهرماه، جلسه هماهنگی نهایی بین اعضای محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس، مدیر عامل ساتا، مدیران عامل صندوق‌های بازنشستگی کشور و رئیس سابا و با حضور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و جمع‌بندی نهایی جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس بر این شد که متناسب‌سازی حقوق باز نشستگان در آبان ماه اجرا شود و از روز گذشته نیز جلسات فشرده‌ای بین سازمان برنامه و بودجه، ستاد کل نیروهای مسلح و سابا جهت نهایی کردن جداول نحوه همطرازی حقوق بازنشستگان ن. م با ۹۰ درصد حقوق و مزایای مشمول کسور شاغلین همطراز در نیروهای مسلح، در دستور کار قرار گرفته است که به محض حصول توافق با سازمان برنامه و بودجه، در خصوص جداول همطرازی و بار مالی اجرای ۴۰ درصد سال جاری، اقدامات لازم برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در آبان ماه ۱۴۰۳، صورت خواهد گرفت».

دیدگاه تان را بنویسید