برق گران می‌شود؟

رجبی‌مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر به برخی ادعاها در مورد احتمال گران شدن برق در سال جاری واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امسال برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق نداریم و تعرفه‌ها مانند سال گذشته است.

«مصطفی رجبی‌مشهدی» امروز (چهارشنبه، ۲۱ شهریور) در نشست خبری با بیان اینکه امسال رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید، گفت: امسال رشد تقاضا دوبرابر رشد متوسط مصرف در دهه گذشته بود به طوری که ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات به میزان تقاضا افزوده شد.

وی افزود: نصاب سال گذشته را ۴۷ بار پشت سر گذاشتیم که افزایش چشمگیری نسبت به مدت زمان مشابه داشته است.

مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد: هنوز ما در محدوده تقاضای ۷۰ هزار مگاوات هستیم که در این شرایط نیازمند همراهی مشترکان است البته ۳۱.۵ درصد از مشترکان مشمول پاداش صرفه‌‎جویی شدند و پویش با انرژی تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه مشترکان پرمصرف ۱۰ تا ۲۰ برابر مصرف دارند، ادامه داد: مشترکان بد مصرف ۷۰۰ هزار نفر هستند که ۲ درصد می‌شوند

وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۲۳۰ هزار کولر گازی اضافه شده که بخش عمده آن در مناطق معتدل و شمال غرب بوده است، تصریح کرد: در بخش شمال غرب کشور استفاده از کولر گازی ۴ تا ۵ برابر شده و رشد تقاضا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رجبی‌مشهدی ادامه داد: برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق در سال جاری نداریم و تعرفه‌ها مانند سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه عمده تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تأمین می‌شود و بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی است، گفت: فرسودگی تجهیزات یکی از موضوعاتی است که نیازمند توجه و تأمین منابع مالی است که در دستور کار وزارت نیرو برای اصلاح و نوسازی قرار دارد.

وی گفت: اگر قرار باشد نیروگاهی احداث شود باید ظرفیت ۹ هزار مگاواتی داشته باشد که نیازمند ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

دیدگاه تان را بنویسید