خبر مهم برای حقوق بگیران/ ساعت کاری کدام کارمندان کم می شود؟

دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جماران؛ در راستای رسیدگی به جزئیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری که امروز در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت؛ دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت در هفته را آورده بود که کمیسیون اجتماعی در مصوبات خود این میزان را به ۴۰ ساعت در هفته کاهش داده بود.

 عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، به نمایندگان گفت: دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرده است.

 

 مخالفت مجلس با پیشنهاد کاهش ساعت کاری زنان

دنیای اقتصاد هم نوشت:  در جریان ادامه بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در مجلس شورای اسلامی محمدرضا میرتاج الدینی پیشنهادی به منظور کاهش داوطلبانه ساعت کاری زنان متاهل را مطرح کرد. او در تشریح پیشنهاد خود گفت: در تبصره ۱ حکمی آمده که کارمندان میتوانند با موافقت دستگاه اجرایی یک چهارم کار روزانه را تقلیل دهند. البته چون داوطلبانه است حقوق و مزایایی کاهش می یابد. بر این اساس پیشنهاد دادیم این موضوع برای خانم های متاهل تا یک دوم در نظر گرفته شود این پیشنهاد در جهت حمایت از خانواده، فرزند آوری و حمایت از جوانی جمعیت است.

محسن زنگنه در مخالفت با این پیشنهاد اظهار کرد: این پیشنهاد تبعات زیادی در جامعه دارد. ابتدا باید بگویم اولا کاهش ساعت کاری بار مالی دارد و در سال جهش تولید هستیم و این تصمیم مغایر شعار سال است و بخش خصوصی با آن مخالف هستند و این تصمیم ۱۴ درصد هزینه تولید را افزایش می دهد. 

او تاکید کرد بر اساس این طرح آقایان می توانند یک چهارم ساعت کاری خود را کاهش دهند و زنان هم می توانند تا ۲۰ ساعت کار کنند این باعث می شود دستگاهها زنان را به کار نگیرند. 

صباغیان در موافقت با این پیشنهاد تصریح کرد: با بکارگیری زن تربیت فرزندان چه می شود؟ این پیشنهاد باعث می شود زن هم در جامعه باشد و هم وقتی را برای حضور در خانواده داشته باشد و زنان به وظیفه اصلی خود برسند.

دولت و کمیسیون اجتماعی با این پیشنهاد مخالفت کردند. در نهایت نمایندگان با ۵۰ رای موافق ۱۰۸ رای مخالف و ۹ رای ممتنع با این پیشنهاد مخالفت کردند.

دیدگاه تان را بنویسید