رئیس ستاد اولین نمایشگاه‌های توانمندی‌های صادراتی ایران در روسیه از برگزاری این نمایشگاه در روز های 30 شهریور در بندر ماخاچکالا (جنوب روسیه) و 30 آبان در بندر ولادی وستوک (شرق) و 29 اسفند در شهر سن پترزبورگ (غرب) خبر داد .

به گزارش ایلنا از اصفهان، دکتر فریدون کوصدقی اظهار داشت: امروزه بخش اعظمی از فعالیت های صادراتی کشور در شهر مسکو متمرکز است که این بازار نیز توسط تجار ترکیه و جمهوری آذربایجان قبضه شده تا جایی که هم اکنون سهم بازار ایران در روسیه کمتر از ۵ درصد و ترکیه ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: این سه منطقه، مکان پخش و مبادی ورودی کالا به داخل فدراسیون روسیه است و از اهمیت سوق الجیشی مهمی برخوردارند.

رئیس‌ستاد اولین نمایشگاه های توانمندی های صادراتی ایران در روسیه افزود: در این شرایط رقابت‌های ناسالم تجار ایرانی و نبود نظارت کافی نیز مزید بر علت بوده تا اهداف صادراتی ما در روسیه آنطور که باید و شاید محقق نشود.

کوصدقی تصریح کرد: تلاش ما این است تا در فرصت باقیمانده تا برگزاری این نمایشگاه ها، ارتباط نوینی بین تجار ایرانی و روسی برقرار کنیم و در این رابطه هشت فرایند راهبردی تدوین و اجرایی شده که در قالب امکانات و خدمات اختصاصی به صادرکنندگان ایرانی ارایه خواهد شد.

همایش معرفی نمایشگاههای توانمندی های صادراتی ایران در روسیه به میزبانی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با حضور معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه، اساتید، تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی اصفهان در تالار لقمان مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.