به گزارش ایرنا، محسن مهر علیزاده روز شنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در سالجاری افزود: بخش بزرگی از آشفتگی ها، نابسامانی ها، قانون شکنی ها، هنجار شکنی ها و مسائلی که در جامعه رخ می دهد برگرفته از مسائل فرهنگی است.
وی تاکید کرد: در این راستا دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید برای احصا شاخص های فرهنگ عمومی، شیوه های عملیاتی و بهبود آن فعال شود.
وی ادامه داد: باید برای یکسری مسائل و شاخص های مهم برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت صورت گیرد و به جد پیگیری شود.
مهرعلیزاده با اشاره به هجمه آمریکا پس از خروج از برجام علیه، ملت و نظام جمهوری اسلامی گفت: بیشتر این تهدیدها، تحریکات و تخریب ها از طریق فضای مجازی صورت می گیرد.
وی یادآوری کرد: وقتی فضای مجازی مورد هجمه ، سوءاستفاده ، تهدید و تحریم قرار می گیرد باید ریشه یابی صورت گیرد تا به موازات آن بتوان به مقابله پرداخت.
وی در ادامه به تشکیل کارگروهی با عنوان کارگروه ویژه رصد فضای مجازی به عنوان یکی از مصوبات این جسله تاکید کرد و گفت: این کارگروه باید هر 15 روز یکبار تشکیل شود و اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای را در دستور کار خود قرار دهد.
مهرعلیزاده همچنین از تمامی دستگاه های اجرایی خواست که برای تبلیغات خود از فضای مجازی بهره ببرند و بر این اساس 40 درصد از فضا و امکانات خود را به استفاده از این فضا اختصاص دهند.
استاندار اصفهان همچنین بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: این سازمان ها می تواند در توسعه و اشاعه فرهنگ می توانند کمک های موثری انجام دهند.
استاندار اصفهان در ابتدای جلسه ازحضور نیافتن مدیران و غیبت غیرموجه آنها و همچنین حضور نیابتی بدون هماهنگی از سوی آنها انتقاد کرد و گفت: این مورد نشانه بی توجهی به امور فرهنگی، ناپسند و خلاف اخلاق است و قابل تکرار نیست.
آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان تیرماه سال گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با حضور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود.
ت/6994 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.