به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ' حسینعلی حاجی دلیگانی ' نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس در تذکری شفاهی در تذکری شفاهی گفت: در بیست و سوم بهمن سال گذشته تذکری در مورد بحران آب آشامیدنی استان اصفهان در صحن علنی مطرح شد و دستور داده شد که وزیر کشور جلسه ای در این خصوص تشکیل دهد.
وی ادامه داد: بنا بر این تذکر پیشنهاد شد کمیسیون های امنیت ملی و کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی سفری به استان اصفهان داشته باشند، اما علی رغم تذکرات تنها رئیس مجلس در این زمینه جلسه ای را برگزار کرد.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: 5 میلیون نفر دراستان اصفهان از مردادماه آب آشامیدنی ندارند و با وجود نیاز به 420 میلیون مترمکعب تنها 100 میلیون مترمکعب آب پشت سدها ذخیره است که با احتساب میزان نزولات جوی 120 میلیون مترمکعب کمبود آب در این استان وجود دارد.
حاجی دلیگانی افزود: حدود 250 میلیون مترمکعب آبی که برای مصرف غیرشرب از زاینده رود برداشت می شود، باید برای مصرف آشامیدنی استفاده شود و از برداشت آن جلوگیری شده است.
وی ادامه داد: رفع مشکل پنج میلیون نفر مردم این استان نیازمند اقدامات ضروری است تا جایی که رئیس جمهور باید جلسه ای را در این زمینه برگزار کند.
شهرستان های برخوار در 10 کیلومتری و شاهین شهر و میمه در 20 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارند.

*** تدبیر طرح های کوتاه و بلند مدت برای مدیریت آب ضروری است
در ادامه نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به دولت به ویژه وزیر نیرو گفت: تدبیر و تبیین طرح های کوتاه مدت و بلند مدت در ارتباط با مدیریت آبی کشور به خصوص در برخورد قاطع با برداشت های غیرقانونی ضروری است.
محسن کوهکن در ادامه به مردم درباره جدیت کمبود آب در کشور تذکر داد و از صداوسیما خواست که با برنامه ریزی دقیق و همه جانبه در راستای فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از آب حرکت کند.
وی درادامه در تذکر دیگری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واگذاری شرکت ذوب آهن به بخش خصوصی قبل از ارزیابی نهایی درست نبود.
نماینده مردم لنجان در ادامه ضمن تشکر از وزیر کشور گفت: دو موضوع برف سنگین زمستانه تهران و نوع آراستن پایتخت در ایام نوروز و عدم انجام کارهای فرهنگی که رویه بود، از جمله نبود پلاکارد خوشامدگویی به مسافران جای تعجب داشت.
شهرستان لنجان در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
سیام**1058 /1449 - 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.