حسن اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کمک های مردمی در قالب صدقات، زکات، طرح های اکرام ایتام، نیکوکاری، اطعام و طرح محسنین در سال 1395 نزدیک به 20 میلیارد و 820 میلیون ریال بود که سال 96 افزایشی 15 درصدی داشت.
وی به کمک 2 میلیارد و 922 میلیون ریالی مردم این شهرستان در قالب جشن نیکوکاری اشاره کرد و افزود: این رقم در سال 1395 نزدیک به 2 میلیارد و 600 میلیون ریال بود که 12 درصد افزایش یافت.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل بیان کرد: همچنین مردم نیکوکار این شهرستان در سال 96 نزدیک به پنج میلیارد و 380 میلیون ریال وجه نقد (در قالب صندوق های صدقه) برای کمک به افراد تحت پوشش این نهاد کمک کردند.
او در ادامه به اعزام 310 نفر از مددجویان این نهاد به سفر زیارتی مشهد و سایر عتبات عالیات با اعتبارهای دولتی و کمک نیکوکاران اشاره کرد و گفت: 270 نفر در قالب 6 کاروان در سه ماه گذشته به مشهد مقدس و در یک ماه گذشته هم 40 نفر از مددجویان در قالب یک کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند.
اسماعیلی اضافه کرد: 70 درصد هزینه های سفر مددجویان تحت پوشش به عتبات عالیات و مشهد از سوی کمیته امداد و 30 درصداز سوی موسسه ای خیریه و سایر نیکوکاران تامین شد.
وی عنوان کرد: همچنین دو نمایندگی بیمه در آران و بیدگل در اقدامی ابتکاری و خیرخواهانه در روزهای جشن دهه فجر انقلاب اسلامی هزینه هدیه های تبلیغاتی نوروزی خود را جهت ساخت مسکن برای زلزله زدگان شهر سرپل ذهاب به حساب کمیته امداد این شهرستان واریز کردند که چنین اقدام هایی نتیجه اعتمادسازی در حوزه مشارکت های مردمی است.
به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل، 2 هزار و 300 خانوار در این شهرستان تحت پوشش این نهاد انقلابی هستند.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.