به گزارش ایرنا، دکتر سید علیرضا مروجی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران کاشان تشریح کرد: 11 واحد دندانپزشکی از زمان اجرای طرح تحول سلامت تا کنون در مرکزهای جامع سلامت روستایی تجهیز و راه اندازی شده در حالی که پیش از اجرای این طرح هیچ مرکزی روستایی در این زمینه وجود نداشت.
وی افزود: واحدهای دندانپزشکی تجهیز و راه اندازی شده در مرکزهای جامع سلامت شهری نیز پیش تر سه مرکز بود که از زمان آغاز طرح تحول سلامت به 9 مرکز افزایش یافت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: سه مرکز جامعه سلامت شهری امام علی (ع)، گلابچی و پامیلی نیز برای ارتقا و ارائه خدمات بیشتر در شهرهای کاشان و آران و بیدگل به صورت 2 نوبت خدمات دندانپزشکی ارائه می دهند.
او اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت از موفق ترین برنامه های عملیاتی دولت در حوزه بهداشت و درمان می باشد و خدمات بی مانندی در این قالب تا کنون به قشرهای مختلف مردم از جمله در زمینه بهداشت دهان و دندان ارائه شده است.
مروجی همچنین گفت: انجام 85 هزار و 539 مورد وارنیش فلوراید دانش آموزان پایه اول تا هفتم، ارائه 13 هزار و 589 مورد خدمت فیشور سیلنت به گروه 6 تا 12 سال، توزیع سه هزار و 720 عدد مسواک و خمیردندان در مدرسه های نقاط محروم شهری و روستایی و 12 هزار و 900 مورد ترمیم دندان های پوسیده دانش آموزان دوره ابتدایی از جمله خدمات دندانپزشکی ارائه شده در قالب طرح تحول سلامت می باشد.
وی در ادامه به ایجاد معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اشاره کرد و گفت: این معاونت آسیب های اجتماعی و مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت مانند فقر، تحصیلات، تفریحات و فرهنگ عمومی جامعه را بررسی و برای کاهش این آسیب ها مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد.
نزدیک به 470 هزار نفر جمعیت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.