به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سید محسن هاشمی در مراسم روز درختکاری افزود: سرانه فضای سبز استاندارد 20 تا 25 متر اما برای شهرهای صنعتی تا 50 مترمربع تعریف‌ شده است.
وی افزود: در چند سال اخیر به دلیل خشک ‌سالی و بحران آب، توسعه فضای سبز درشهر کاهش پیداکرده است و با تدابیری که اندیشیده شده و با استفاده از شبکه‌های آبیاری نوین و همچنین کاشت درختان مقاوم امیدواریم بتوانیم توسعه فضای سبز را در دستور کار قرارداده و به 50 متر مربع دست پیدا کنیم.
شهردار مبارکه گفت: کاشت درختان و درختچه‌های مقاوم به خشکی که نیاز به آب کمتری دارند و مقاومتشان در برابر آفات و بیماری‌ها بیشتر است در دستور کار شهرداری این شهر قرار دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیزفضای سبز را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اجتماعی شهری دانست و گفت: حفظ محیط‌ زیست و فضای سبز از دغدغه اولویت‌ دار مدیریت شهری مبارکه است و برای شورای اسلامی شهر و شهرداری امری مهم و حیاتی است.
سجاد خالو زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع به کار شورای دوره پنجم، حفظ محیط ‌زیست، نگهداری و توسعه فضای سبز در دستور کار این شورا قرار داشته و اهمیت ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته‌ایم.
مراسم روز درختکاری با عنوان 'یاد سبز شهدا' و غرس ۲۵۰ اصله نهال به نام شهیدان شهر مبارکه برگزار شد.
شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.