به گزارش خبرنگار ایرنا، 'اشرف السادات نکویی' چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردستان گفت: زمین اهدایی در قسمت مرکزی شهر مهاباد واقع می باشد و فرد نیکوکار قول مساعدی برای مشارکت در ساخت بنا را نیز داده است.
وی افزود: کتابخانه عمومی مهاباد هم اکنون در ساختمانی استیجاری مستقر است که از لحاظ استاندارد وضعیت مناسبی ندارد، از این رو ضرورت احداث ساختمانی اختصاصی و استاندارد در شان شهروندان فرهنگی و دیندار این شهر احساس می شد.
سرپرست کتابخانه های عمومی اردستان بیان کرد: جلسه ای مشترک با مسئولان استانی و شهرستانی برای فراهم کردن مقدمات اجرای طرح در آینده نزدیک در شهر مهاباد برگزار و توافق نهایی در ارتباط با مشارکت فرد نیکوکار در ساخت آن انجام می شود.
فرماندار اردستان نیز در این جلسه با اشاره به اختصاص 0.5 درصد از درآمد ماهیانه شهرداری ها به کتابخانه های عمومی از شهرداری های اردستان، زواره و مهاباد خواست بدهی خود را تا پایان سال پرداخت کنند.
'علیرضا غیور' گفت: مبلغ در صورتی که در مهلت قانونی پرداخت نشود، از طریق خزانه داری کل در تهران کسر و به حساب نهاد کتابخانه ها واریز خواهد شد.
وی محل هزینه این اعتبار را تعمیرات، ساخت و ساز کتابخانه های عمومی و گسترش فرهنگ مطالعه عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی زمانی که فضای مجازی در حال دور کردن جامعه از کتاب است، باید در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته و مردم را هر چه بیشتر به مطالعه ترغیب کنند.
فرماندار اردستان گفت: شبکه های اجتماعی با درج مطالبی خلاف واقع زمان زیادی از مخاطبان خود را می گیرند و از این رو استقرار ایستگاه مطالعه در اداره ها، بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب ها و شهرداری ها جهت در اختیار گذاشتن کتاب های مناسب و ترغیب مردم به کتابخوانی ضرورت است.
6 باب کتابخانه عمومی با 88 هزار جلد کتاب و سه هزار و 200 نفر عضو در شهرستان اردستان فعالیت می کند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.