به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از فعالان و تجار ترکیه افزود: شهرداری اصفهان برای واگذاری زمین به هیات ترکیه ای جهت ساخت هتل در این کلانشهر بدون دریافت هیچگونه عوارضی آماده است.
وی اضافه کرد: اصفهان از سابقه تاریخی و پایتختی در دوره های صفویه و سلجوقی برخوردار می باشد و با برخورداری از میراث تاریخی و میدان بی نظیر نقش جهان شهری مناسب برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه بویژه در زمینه ساخت هتل است.
شهردار اصفهان تاکید کرد: اصفهان بزرگترین شهر ایران در زمینه گردشگری و به لحاظ سابقه تاریخی به جهان شهر معروف است.
نوروزی با بیان اینکه امیدواریم این دیدار فرصتی را برای تعامل درزمینه های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی فراهم کند، تصریح کرد: ما دیدارهای بسیاری را با هیات های مختلف اروپایی داشته ایم اما این دیدار از سه جهت همسایگی، هم دینی و هم به لحاظ اینکه دو کشور ایران و ترکیه دوستی دیرینه ای با یکدیگر دارند برای ما بسیار حائز اهمیت است.
شهرداراصفهان ادامه داد: اصفهان به عنوان یک شهر گردشگری و ترکیه به عنوان کشوری که از بالاترین آمار گردشگری برخوردار است، می تواند زمینه همکاری های مشترک گردشگری بین اصفهان و ترکیه را فراهم کند.
وی با اشاره به وضعیت صنعت گردشگری کشور ترکیه تصریح کرد: این کشور در سال 2014 نزدیک به 42 میلیون گردشگر را در خود پذیرا بود که باتوجه به شرایط بحران خاورمیانه این آمار در سال 2015 به 36 میلیون و در سال 2016 به 25 میلیون نفر کاهش یافت و این آمار اهمیت برقراری صلح پایدار در منطقه را دوچندان می کند.
نوروزی اضافه کرد: رابطه ایران و ترکیه بگونه ای است که فعالان گردشگری اصفهان و ترکیه می توانند با همکاری یکدیگر به نتایج خوبی در زمینه صنعت گردشگری دست یابند.
شهردار اصفهان بابیان اینکه راهبرد این نهاد حرکت به سمت استفاده از انرژی های خورشیدی، فناوریهای نوین، ساخت و ساز و توسعه فروشگاه های بزرگ زنجیره ای است، افزود: در این بخش ها می توانیم با ترکیه همکاری کنیم.
نوروزی توجه به توریسم مذهبی برای همکاری ترکیه و اصفهان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ترکیه با 82 درصد مسلمان و ایران با بیش از 95 درصد مسلمان فرصتی طلایی برای توسعه همکاری های بین دو کشور در زمینه توریسم مذهبی است.
وی بابیان اینکه چهار درصد از توریست های ترکیه ایرانی هستند، بیان کرد: باتوجه به اینکه ترکیه تحت استانداردهای اتحادیه اروپا باید سالی 2 میلیارد دلار جذب سرمایه برای دفع پسماند و فاضلاب ها سرمایه گذاری داشته باشد، شهرداری اصفهان آماده همکاری با ترکیه در این زمینه است.
مسئولان کشورمان همواره نسبت به افزایش ارتباطات با کشور ترکیه تاکید کرده اند، در همین پیوند اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری مهرماه امسال در دیدار با ' رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم است روابط خود را در همه عرصه ها با ترکیه گسترش دهد، گفت: هدفگذاری 30 میلیارد دلاری مبادلات تجاری سالانه دو کشور، با اجرای برنامه ریزی های گسترده تهران – آنکارا، بزودی محقق می شود.
چرخ سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان پس از تصدی دولت تدبیر و امید به حرکت در آمده و در سند برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز 1404 نظام بر توسعه زیرساخت های گردشگری استان اصفهان تاکید شده است.
در حال حاضر 330 طرح گردشگری در استان اصفهان در حال اجراست که 89 طرح آن مربوط به ساخت هتل است. تعداد واحدهای اقامتی این استان نیز از سال 92 تاکنون از 55 به 155 باب افزایش یافته است و بنابر اعلام مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تا پایان امسال نیز 53 واحد اقامتی جدید به شمار واحدهای اقامتی این استان افزوده خواهد شد.
تعداد تخت های اقامتی استان اصفهان 20 هزار تخت است و بر این اساس هفت هزار تخت اقامتی نیز تا پایان امسال به شمار آنها افزوده خواهد شد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده و برخورداری از جاذبه های طبیعی، همواره کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.