شرکت های دانش بنیان موسسه های خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می شوند.
بنا بر اعلام مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا کنون بیش از سه هزار و 263 شرکت دانش بنیان در کشور احراز صلاحیت شده اند.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز یکشنبه به نقل از محمدجواد امیدی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان برای دست ‌یابی به دانش فنی و فناوری و نیز جذب نیروهای متخصص مشکلی ندارند.
وی که در دومین همایش فناوری‌های نوین در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در اصفهان سخن می گفت، ادامه داد: با وجود تاکید بر حمایت از ساخت و تولیدات داخلی هنوز هم در برخی حوزه‌ها با شک و تردید به این موضوع نگاه می‌شود.
امیدی گفت: در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان 480 واحد فناور در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند که می‌توانند گوشه‌ای از مشکلات اقتصاد کشور را رفع کنند.
همچنین مشاور و نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات فنی و تخصصی در حاشیه این همایش از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد.
محمد تقی امان‌پور در این بازدید با اشاره به اهمیت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در شهرک، بر گسترش همکاری‌ این شرکت‌ها با وزارت نفت تاکید کرد.
دومین همایش فناوری‌های نوین در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی توسط شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.
نزدیک به 500 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند که 12 درصد از این واحدها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کنند.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.