' حسن خدابخش ' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ناپایداری ها از اوایل روز سه ‌شنبه از غرب استان اصفهان آغاز می‌ شود.
وی گفت: با ورود این موج ناپایدار، افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در بیشتر مناطق استان اصفهان و در نواحی غرب و جنوب این استان بارش باران و برف پیش بینی می شود.
خدابخش همچنین با بیان اینکه تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر تداوم الگوهای جوی پایدار بر روی استان تا فردا ( دوشنبه) است افزود: بر این اساس در بیشتر نقاط استان اصفهان، آسمان بصورت صاف تا کمی ابری و وزش باد خواهد بود و در مناطق مرکزی و صنعتی تا فردا ( دوشنبه) شرایط برای غبار آلودگی و افزایش آلاینده های جوی مهیا است.
وی گفت: دمای هوا در بیشتر مناطق استان طی 24 ساعت آینده یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
خدابخش برای هوای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه(فردا)، هوای صاف تا قسمتی ابری و غبار آلود، گاهی وزش باد ملایم و برای روز سه شنبه، بتدریج افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و باد و گرد و خاک پیش بینی کرد.
همچنین به گزارش مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت 12 ظهر امروز یکشنبه، با شاخص کیفی 178 (AQI)، ناسالم برای عموم اعلام شد.
آلودگی هوای اصفهان در سه هفته اخیر بیشتر در شرایط ناسالم و سه بار در وضعیت قرمز قرار گرفت بطوریکه کمیته اضطراری کاهش آلودگی هوای اصفهان چندبارتشکیل جلسه داد و تدابیری را از جمله تعطیلی مدارس و تشدید نظارت پلیس در محدوده زوج و فرد به کار گرفت.
شهر اصفهان و مناطق اطراف آن طی یک هفته گذشته شاهد الودگی شدید تا مرز اضطرار بوده و ساکنان این مناطق روزهای نفس گیری را تحمل می کنند.
اصفهان بدلیل تمرکز صنعت و تردد انبوه وسایط نقلیه موتوری به همراه تراکم جمعیت، یکی از شهرهای آلوده کشور است که با فرارسیدن فصل سرما با پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده ها هم روبرو می شود.
ت 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.