مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز شنبه به خبرنگارایرنا گفت: ساعت 15 و 45 دقیقه روز گذشته و نیز ساعت یک و سه دقیقه بامداد امروز به دنبال دریافت گزارش احتمال گازگرفتگی با گاز مونوکسید کربن در خیابان های زینبیه و امام خمینی(ره) شهراصفهان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی گروه امداد و نجات ایستگاه های مربوطه را به محل حادثه اعزام کرد.
محمد شریعتی افزود: حادثه اول در محله باتون واقع در خیابان زینبیه گزارش شد و همسایه طبقه پایین یک باب واحد مسکونی که متوجه می شود مدت زمان زیادی دوش حمام باز است ؛ به سامانه 125 اطلاع می دهد.
وی ادامه داد: پس از حضورگروه امداد و نجات در محل، نیروهای امدادی متوجه می شوند که یک زن 38 ساله براثر گازگرفتگی در حمام جان خود را از دست داده است.
وی بیان کرد: پس از بررسی اولیه کارشناسان سازمان آتش نشانی با حضور عوامل انتظامی تمامی درزهای در و پنجره این منزل 35 متری پوشیده شده بود و راه ورود و خروج اکسیژن به داخل وجود نداشت و متوفی به طور همزمان از چند وسیله گاز سوز در آن محل کوچک استفاده می کرد که علت مرگ وجود منوکسیدکربن در فضای اتاق و حمام بود.
وی درباره حادثه دوم نیز گفت: با اعلام خارج نشدن چند روزه ساکنان یک باب ساختمان در محله لیمجیر خیابان امام خمینی و استنشاق بوی نامطبوع توسط همسایه ها ؛ عوامل امدادی و انتظامی در محل حاضر شده و با بازکردن درمنزل ، با جسد زنی 28 ساله مواجه شدند که چند روز از مرگ او می گذشت.
شریعتی بیان کرد: لوله بخاری این واحد مسکونی کوچک به صورت کامل از قسمت پایین خارج شده و علاوه بر آن تمامی درزهای در و پنجره مسدود بود.
از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 125 نفر در استان اصفهان بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که 10 نفر از آن ها جان خود را از دست دادند.
منواکسید کربن، گازی بدون رنگ و بوست و عمده ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و بدون اکسیژن تولید گاز منواکسید کربن امکان پذیر است.
24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 600 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.
ت/7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.